Ledig lördag ⛅️

Ledig lördag o helgerna man är ledig går så fruktansvärt fort. 😴
Idag gick jag upp skapligt började dagen med en promenad med hundarna.
Sedan blev de städning hemma medans Oscar tog igen sig till straxt före 11.00 då fick de bli o äta lite brunch. 🥰
 
promenad i skogen vi har äntligen börjat åka till lundalen igen.
där de finns massor promenad spår och cykelspår.
älskar o gå där. 
och vädret har varit jätte varmt idag o soligt.
 
 
Sedan på eftermiddagen kom syrran o hennes sambo ifrån Linköping.
Det blev fika på gården mest kaffe för min del.
Sedan grillat ikväll. 🙂
Andra grillningen i år. 
#1 - - Marianne:

Det där längtar man efter, att umgås med vänner och grilla ute. Men idag fastar jag för magens skull och då blev jag så klart ännu mer sugen, haha
Om en dryg vecka ska jag hämta syrran & mannen i Kalmar, sen ska vi nog planera lite roliga middagar.

Svar: Har du problem med magen? 🥺jag har haft problem som blivit bättre speciellt nu.
Kan ju inte dricka mjölk gör de ändå ibland o då ballar magen ur.
Egentligen borde jag kanske dricka laktosfritt men har mest mjölk i kaffet och sen i vissa maträtter.

Lika så om de är fett / friterat.
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Jag har använt laktosfri mjölk eller havremjölk, använder också bara i kaffet. Men har inga problem med t.ex creme fraiche och annat med laktos i.

Svar: Jag reagerar ju mest på mjölk om jag dricker de rent i kaffe osv går bra.men min mage är bättre nu minns när jag inte mådde bra är väl 3 år sen nu då var de katastrof 😪
Erika Pettersson