Hej o hå..

Lördag då helgerna går fort minsann.
Idag har vi varit o simtränat Phoenix en del i hans rehab eller träning.
Han tränar precis som mig för att hålla musklerna igång o minska värk/smärta.
Hans sätt är simning. 
Han tycker dessutom om de, men idag provade vi utan flytväst för att se om han simmade bättre med sina bakbenen nja.
Han tyckte mest det var super läskigt och de blev ingen större skillnad så flytväst på och kanske lite fler längder att simma. 

Men han ökar i vikt herregud över 14 kg!
Nu sa jag till Oscar att det är dags o se över hans ranson mat och övriga intag han för absolut inte bli tjock. 
Sen har han byggt muskler absolut, men Zeke väger 6.8 kg förstår ni skillnaden 😀🤣
Ca 7 kg skillnad! 
 
Men han är en stor kille ♥️
Igår låg jag i gästsängen i datarummet o läste o grabbarna ville gärna ha lite närhet samtidigt absolut. 🥰
Men de kunde fått vara zeke som låg på bröstet o phoenix brevid för gansk fort blev de tungt o bekvämt o ha en 14 kg hund på sig även om han är en riktig mys unge. 🥰😍
 
Phoenix gillar närhet men sällan han lägger sig så här på en han kan lägga huvudet på en osv eller ligga bredvid han vet nog om sin storlek o behöver plats. 

Zeke där i mot ligger gärna på bröstet o kryper upp så, men lite vikt skillnad.
Zeke är betydligt smidigare också än Phoenix. 
men visst är de gulligt älskar att båda är riktiga husse & matte grisar. 

Idag hittade jag Phoenix ihop med Alwa i sovrummet chockerande att han valde att ligga i sängen o halv sova med ett barn som
stökade runt. 😆🥰
Han blir bara bättre o bättre de är så otroligt kul o se. ♥️

För övrigt har jag nu läst ut keplers senaste spegelmannen. 
Jag fick ta några pauser i läsandet en fortsätta en 10 min senare varje kväll. 
Det var nog en av det värre böckerna jag läst så brutal, men samtidigt så
spännande. 

Rekommenderas men du bör inte vara så känslig för den är som sagt brutal i vissa delar men också så otroligt spännande, oväntad! 

Visa fler inlägg