Gott nytt år 🍸

Vill önska alla ett Gott nytt år 🍾
Tyvärr blev mitt nyår helt förstört och jag är trött, ledsen, besviken & förbannad och trots lite sömn hemma så är jag  helt slut. 😓
 
Jag gick upp halv 6 i morse för att hinna gå promenad med Zeke, äta frukost och åkte glad till jobbet och tänkte äntligen kände jag efter i dag är jag ledig imorgon och kan fira nyår med familjen.
 
Vid 10 tiden ringer arbetstelefonen och helvetet brakarlöst!
vikarien som skulle jobbat 18.30-7.00 i natt  har ringt o sagt ifrån och det är vaken natt där jag nu är och jag slutade 12.30 idag och beredskapschefen skulle beådra ut mig och då brakade de hos mig o jag blev fly förbannad för jag har jobbat 6 dagar denna vecka jag har jobbat extra för att de inte funnits folk!
 
Jag jobbade 13 timmar igår gick av 21.30 och gick på i morse klockan 7.00 och chefen tyckte jag skulle åka hem vid 12.30 o sova o komma tillbaka 18.30 o köra vaken natt tills imorgon bitti sen hade jag jobb tisdag, onsdag & torsdag.
 
(vaken nätter onsdag till torsdag & torsdag till fredag)
så jag sa nej jag vägrar men man får inte vägra en inbeårdran då riskerar man att bli uppsagd!!! 
 
Efter tårar och massor samtal som jag & min kollega ringt fick vi en underbar vikarie att ta nattpasset i natt dock blev jag tvungen o ta hennes pass imorgon bitti 7.00-12.30 så jag blir inte ledig imorgon. 
 
dock ledig tisdag, men tisdag ska jag ringa vårdcentralen pga att jag fortfarande är förkyld har jätte ont i halsen så fort jag anstänger mig får jag så ont i halsen att jag får svårt att svälja och hostar fortfarande upp massor slem och gjort i över 4 veckor, trots hostmedicin två omgångar. 😰
 
Är helt slut ryggen värker och nu idag knäcktes mitt psyke kom hem och bröt ihop o tårarna bara rann och jag känner mig så slut!
 
Blir ingen lång nyårsafton och känner hela tiden tröttheten trycka på och då sov jag 1 timme hemma förut efter jobbet!
Men jag ska kontakta vårdcentralen på tisdag och be att få en läkartid dels pga förkylningen som hållit i över 4 veckor och dels pga att jag mår inte bra psykiskt o se vad han säger för mina sömnproblem fortsätter.
drömmer mardrömmar om nätterna vaknar mellan 3-5 gånger per natt det blir liksom inte bättre och detta har aldrig innan sommaren hänt mig.
Jag har jobbat oavbrutet i 4,5 år utan semester som ordinarie har jag spar min semester nu för att skaffa valp sen längre fram så ta semester är ju inget alternativ ännu.
 
Kanske blir det en sjukskrivning vi får se men jag börjar känna att nu går det inte längre jag är inte mig själv längre och jag känner inte glädje längre för något.
Jag är mer på jobbet än hemma känns det som. 
 
Aja gott nytt år alla ❤️
 
Visa fler inlägg