Trimmat Zeke

Jag är inte duktig på detta, men ska man ha en sheltie så behöver man ju kunna trimma dom utan att lämna in eller behöva åka iväg till sin uppfödare för o få hjälp.

Speciellt med Zeke eftersom hans päls växer enormt mycket!!
Jag gillar o lära mig och vill lära mig så mycket som möjligt.
Idag lät jag det ta tid, Zeke var otroligt duktig och stilla och jag tänkte det får ta tid om så hela dagen denna gång ska det bli bra och med tiden blev det bättre än förväntat. 😁

Så nöjd över Zeke som satt stilla och lät mig hålla på, nöjd över min egna insats också.
Försökte fota lite när vi tog en kort promenad, men värmen ute fick mig o må dåligt.
P.g.a. att jag blev sjuk så tappa jag massor vätska och först idag jag kan fylla på med vatten och vätskersättning igen och sakta så minskar huvudvärken.

Men vi fick några bilder. 😍
#1 - - Fröken Rödlök:

Svar: Ja, det är det verkligen - fast jag gick dit för att få hjälp med mitt sockersug och godisberoende! Har gått där sedan Februari och nu skall vi ge oss på att försöka komma in i bättre rutiner med mat och motion för att försöka gå ner i vikt helt enkelt. Men allt började med att jag ville bli kvitt mitt begär! Det är bra att man inser att man behöver hjälp och faktiskt tar sig i kragen och ber om hjälpen. Hoppas det går bra!

Svar: Okej, samma sak här vill gå ner i vikt, men jag har problem med sköldkörteln och äter medicin mot de så tyvärr har jag ett mindre helvete o gå ner i vikt även om jag kämpar & försöker. :(
Så jag & min läkare bestämde att jag skulle pröva o få hjälp av en dietist för o sätta mig in i vad jag bör äta och bör undvika p.g.a. denna sjukdom då.
Jätte tufft är de för bara 1 år sedan var jag inte alls så här stor och de var drygt 1,5 år sedan dom upptäckte att jag fick problem med skmöldkötlen.

Stort lycka till själv!! :)
Erika Pettersson

#2 - - emma:

ja det är ritkigt varmt ute just nu, men bilderna blev fina :)

Svar: Tack 😊Jo o vovven tycker inte om värmen alls 😞
Erika Pettersson

#3 - - Marianne:

Klart man vill lära sej att göra allt som går med sin hund, men jag visste inte att må behövde trimma sheltie. Du har skämt bort Zeke så mycket att han ska vara i centrum, så han njuter nog för fullt av uppmärksamheten när du pysslar med honom...hihi,
(Ingen kritik, jag förstår dej precis)

Skönt du är frisk nu, du kanske ska fylla på med vätskeersättning också?

Svar: Ja de är ju omöjligt o inte skämma bort honom. 😉Tur jag inte jag barn för dom skulle bli odrägliga som äldre med tanke på att dom skulle få allt dom pekade på. 😂

Har fyllt på med vätskeersättning två gånger nu för jag blev jätte yr o de var otäckt 😔
Så kört med de två gånger nu o sen mycket sömn så nu är man på benen igen.
Erika Pettersson

#4 - - Emma Engström:

Men åh vilka fina bilder!! Så söt 😃

Svar: Tack 😃
Erika Pettersson