Dåligt med sömn

I natt vid 3 tiden så hoppade Zeke upp till oss i sängen och var panikslagen vi misstänker att någon smällt av en raket för nu ikväll hörde vi ljudet ifrån en raket och hans panik känsla var tillbaka. 😓😭
 
I natt fick vi vara vakna i mellan 3 & 5 jag fick dessutom gå ut o rasta honom ca 1.5 timme senare för han kunde inte koppla av men de gick dock bra för då hade vi inte hört något på 1.5 timme.
 
efter han fått röra på sig, gjort ifrån sig fått lite frukost så kunde han koppla av detta blir ju ohållbart om folk inte kan sluta smälla av raketer snart!
stöter jag på någon som smäller då möts dom inte av trevliga ord för kan man inte visa djuren respekt många dör av dessa förbaskade ljud!
 
Paniken som uppstår hos djuren är hemsk.
Om nu den nya lagen bara kunde träda i kraft tidigare än 2019 nästa nyår åker vi nog långt bort ska försöka hitta något ställe man får ha med djur o åka bort nyårshelgen alternativ få lugnande av veterinären.
 
Zeke får lugnade som vi ger inte receptbelagd utan som köps via apoteket men ändå nu fick han i natt, ikväll o ska få några dagar framåt.
 
så både jag & Oscar fick en hemsk natt o jobbigt är de ju att se Zeke så rädd dessutom man är så himla maktlös.
nu kör vi lugnade veckan ut sen måste väl alla slutat smälla? Snälla.. 
 
Jag sov långt in på förmiddagen vilket Zeke gjorde också då vi var ute runt halv 5 på morgonen o gick och sen somna Zeke sött bredvid oss.
 
Jag vaknade runt 11-12 tiden med sån himla migrän som höll i sig långt in på eftermiddagen så idag har vi haft en otroligt lugn dag.
 
Jag önskar jag kunde prata med Zeke o berätta att de inte är farligt, men det bästa vore ju om folk slutar smälla raketer jag tycker inte de är vackert de är lite ljus? Men de förstör för djur & miljön? Tänd lampor med olika färger då... 🙈😂
 
För djurens skull sluta smälla raketer och uppmuntra andra till att sluta.