Ännu en dag! đŸ˜„

Dagen flöt pÄ bra tills pÄ eftermiddagen.
Det blev kaos Àven idag och jag kunde inte slÀppa jobbet eftersom vi hade en vikarie insatt som inte Àr sÄ van. 
 
SĂ„ blev att jobba över lite tröttheten kĂ€ndes extremt mycket.. 😓
Ögonen sved och kroppen ville lĂ€gga ner sig och bara vara det blev en aning för mycket men fick ett sms senare att saker som krĂ„nglat löst sig tillfĂ€lligt och att de blir fixat nĂ€sta vecka.
 
Idag tackade jag av en kollega ocksÄ och lÀmnade över en jÀttefin blomma vi köpt till henne.
Det Ă€r trĂ„kigt nĂ€r bra personer slutar. 😔
Men samtidig sÄ följer hon sin kropp & sitt hjÀrta.
Kroppen sÀger ifrÄn och dÄ Àr de dags o göra nÄgot annat, men som sagt trÄkigt som tusan. 
Men hennes eftertrĂ€dare stĂ„r mig varmt om hjĂ€rtat sĂ„ lösningen vem som tar hennes tjĂ€nst löste sig prima. 😊
 
och om nÄgra veckor tackar vi av ytligare en till sorgligt men sÄ hÀr Àr ju livet.
kÀnns som jag kommit folk sÄ otroligt nÀra sedan jag blev fast anstÀlld men man fick ju en annan status och man blev en annan person.
 
aja kroppen min sĂ€ger ifrĂ„n dags o sova för jag somnar snart Ă€ndĂ„ denna vecka tog pĂ„ krafterna. 😓
#1 - - Marianne:

Resultatet av neddragningar, personalbrist och större tryck pÄ den personal som finns...man orkar helt enkelt inte och kroppen tar stryk. SÄ himla sorgligt att politiker inte inser det utan det ska sparas och sparas....

Svar: HÀr har vi inte neddragningar av personal som Àr felet utan felet Àr att ingen vill jobba.Vi har fÄtt in tvÄ ungdomar som pluggar i sommar, men vart Àr resten?
Festar, solar & badar.

Vi behöver fler, men tyvÀrr söker nÀstan inga till vÄrden lÀngre. :/
Men förhoppningsvis blir det bÀttre nu i höst för vi ska fÄ en egen resurspool inom p ass :)
SÄ det Àr tre tjÀnster som ska tillsÀttas sÄ dom tre personerna ska resursa runt och tÀcka upp i vÄra grupper och de hoppas jag kommer bli kanon, men stackars dom.
Det gÀller o trivas med de ocksÄ.
Erika Pettersson

#2 - - Vano:

Alltid jobbigt nÀr bra kollegor som man dessutom kommit nÀra slutar. Men som du skriver sÄ Àr ju livet pÄ det viset och man ska kunna lÄta andra gÄ vidare och följa sina hjÀrtan. Enda man kan göra Àr att hÄlla tummarna för dom och ta med sig av allt det fina man gÄtt igenom tillsammans. Och bra det att ni hunnit hitta en ersÀttare som du dessutom trivs bra med. Ta hand om dig och ha en fortsatt trevlig helg. Kram

Svar: Jo men det kÀnns bra att nÄgon man kÀnner vÀl tar över tjÀnsten snart :) BÄde jag och min arbetsgrupp kÀnner henne vÀl sÄ alla Àr nöjda över detta.
TrÄkigt bara att en bra person lÀmnar överlag, men nya Àventyr vÀntar.
Erika Pettersson