Nya rutiner?

Jag försöker att hitta nya rutiner i vår vardag.
Sedan jag blev sjukskriven så slog ju många tankar i gång  vi eller iallafall jag kan inte fortsätta som tidigare.
 
Det är dags att hitta en balans i livet, men framför allt vardagen jag känner mig ledsen, orolig och bär en rädsla inom mig kommer jag att någonsin bli mitt normala jag igen?! 
 
Den där personen med massor energi?
Men jodå det kommer säkert och vi går mot ljusare tider och ifrån 1 september är jag fast på en arbetsplats inte x antal! 
 
Nackdelen med o vara fastanställd som en resursare är ju atr vara flexibel och kunna snabbt ändra arbetstider!
I morgon skulle jag jobbat 14.00-21.45 men nu blir det 8.00-16.00 till min fördel för jag slutar heller 16.00 och där med börjar tidigare. 😊👌
 
Men de ändrades idag dagen innan och visst är jag van, men ändå klart det blir en stress när de sker byten så kanske samma dag till o med.
 
Just denna vecka jobbar jag enbart tre dagar eftersom jag har min 4 dagars vecka men torsdag är jag beviljad ledigt.
 
Har ändrat på rutiner hemma och det funkar bra har enbart jobbat två veckor ännu så svårt att säga att än, men klart det funkar hittills bra.
 
Jag har kommit in i betydligt bättre rutiner med mer promenader så efter jobbet blir de en avkopplande promenad med Zeke med musik i öronen eller prata med Oscar, kör jag kväll blir det ju promenad tidigare på dagen.
 
Klart vi alltid gått promenader låter som Zeke aldrig får motion. 😂
Men klart han fått, men ofta så brukar jag hämta Zeke efter jobbet släpper honom lös om väder & underlag tillåter på så sätt får han bra motion, men inte jag på samma sätt.
Han motioneras nästan dagligen lös för jag tycker de är nyttigt han får sträcka ut kroppen, röra sig fritt, dra sina race över grönområdet han har mycket energi som sla ut och släpper man honom springer han gärna som en tok.
 
Senast idag fick han sånt ryck o man blir rädd att han springer in i något för han bara springer o springer omkring oss. 😂
så söt ska försöka filma någon gång när han får sina ryck blir nog roligt med en lillebror framöver. 
 
Tidigare var promenader stressande och jag tänkte bara på allt annat som skulle göras idag går jag o tänker på lugn o ro för vi har gjort våra nya rutiner.
 
Nu ska vi dessutom ut sista varvet snart sen försöka sova imorgon väntas i jobb. 😊
#1 - - Marianne :

Det är viktigt med rutiner när man har blivit utmattad, har jag märkt, att behöva ändra arbetstiden så där dagen före kan inte vara så bra....jag skulle aldrig klara av det. Jag behöver ju ha framförhållning och ganska bra planering för att inte bli stressad och förvirrad

Svar: Nej det är inte bra för mig heller jag får sån stress, men tyvärr så ser livet ut så här tills jag får lin egna tjänst! 😭Ifrån och med 1 september är den min o då har jag semester så ifrån mitten av september 😁👌Men ska jobba här juni, juli o halva augusti så redan i juni lugnar de ner sig som tur är. ❤️

Jag får helt enkelt kämpa på. 😊
Erika Pettersson