Reder ut frågetecken?

Så himla många frågar, bryr sig, peppar & stöttar, men det blir också enormt påfrestande för mig!
Ska försöka reda ut lite frågetecken så gott jag kan.
 
Det har med mitt jobb att göra och vi försöker  
göra detta klart & tydligt, men kort. 😉
• Jag är först på las listan detta innebär företräde till vikariat.
Det blev ett missförstånd i september så jag trodde att jag skulle vara tvååring tidigare och hon jag pratade med då missförstod mig o jag henne!
Men detta gjorde att det blev uppskjutet en månad längre än jag trodde så jag trodde att i oktober är jag tvååring, men nej i november nu blir jag tvååring.
 
• Tvååring innebär att man jobbat 721 dagar på en 5 års period detta innebär att när jag den daten blir tvååring är kommunen skyldiga att anställa mig ge mig en fasttjänst!
tyvärr vet jag att det inte finns någon tjänst att sätta mig på så det som till 100% kommer hända är att jag blir omgående uppsagd jag får lämna in en ny lapp om företräde till las och jag kommer högst upp på listan igen.
 
Och då innebär de att jag har företräde till vikariat + fasttjänst o så håller det på, men eftersom vi vet att det kommer två tjänster till sommaren var den ena vill jag verkligen ha för där jobbar jag och trivs som fisken i vattnet.
 
Nu underhåller dom mig med massor jobb både på timmar & vikariat eftersom alla vet att jag är så här nära så dom har erbjudit mig vikariat nu 22 november till 20 december och 21&22 december går jag in på timmar två pass sedan 25 december kliver jag på ett vikariat ifrån 25 december till 31 januari.
 
Sen efter 31 januari är jag ju tvååring sedan nu i november och då får vi se i februari om läget är förändras eller har förändras under december/januari för saker kan alltid hända. 😊
 
Men hoppas jag förklarat bra nu det är rörigt för mig med jag får ofta sitta i samtal, ringa har haft mycket kontakt med kommunal som hjälpt mig med detta och hjälpt mig.
 
Just nu är jag så tacksam att jag på onsdag går på ett vikariat och har pass innan dess samt mellan dessa två vik har jag arbetspass och första är på 81% och sen byter jag arbetsplats o vikar på 95% så de är rejäla procent o de är underbart. 
 
Har trygg lön till februari och sen väntas eventuellt en liten tid ledighet om allt går vägen med andra planer.
Men som sagt jag vill gärna ha en fasttjänst men hellre vikariat än blir uppsagd och gå löst på timmar.
 
Jag som sagt har haft en orolig höst och mycket stress men hoppas på att till sommaren få den där tjänsten jag vi ha båda dom två tjänsterna som kommer ut vet jag vart det är och jag jobbar hos båda brukarna men ena är mer lockande än andra.
så om hon kunde gå i pension tidigare vore toppen, men men.. 😉
 
Ska njuta av ledig helg o bli frisk sen väntas jobbmöte på tisdag + jobb. 
#1 - - Marianne:

Det där var i rörigare laget för att min utmattade hjärna ska hänga med, men i det stora hela så är de skyldiga att ge dej en fast tjänst och eftersom det inte finns hittar de kryphål i lagen för att slippa. ..är det så?
Är du med i facket? För har jag förstått rätt, är det ju inte klokt....dessa lagar finns för att trygga för timanställda och borde INTE få frångås....
Men nu håller vi alla tummar att fufår den tjänsten i sommar som du vill ha...
Kram

Svar: Nog tusan finns det kryphål alltid de gör ju inte att man mår bättre! Finns det ingen tjänst säger som upp en tyvärr kan ju inte heller facket trolla fram
En fasttjänst.

Är medlem i facket 😊
Men till sommaren vore perfekt även om jag sa att 2017 blir mitt sista år, men kan tänka mig o vänta till sommaren faktiskt o få den tjänsten om den kan bli min.

Kram
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Kan ju vara bra att ha lite mindre jobb i vår om ni blir med valo 😉❤
Men jag håller tummarna för anställning i sommar

Svar: Ja tanken är ju att jag blir hemma då när valpen flyttar hem 😁Eftersom Oscar är den som tjänar bäst av oss två, men vi får se.
Går allt vägen nu så hämtar vi hem en valp i februari redan 😍
Men än vet vi ju inte så jobbigt att vänta en månad till. Haha

Tack!! 😊
Erika Pettersson