Det är kaos.

Behöver verkligen en paus i mitt liv just nu för det är kaos. 
Det är så lätt för alla andra att säga, men tacka nej till jobb ni har ändå två inkomster och det är inte ditt problem om det inte finns vikarier osv osv.

Grejen är att det är inte mitt problem, men jag är inte så egoistisk av mig jag bryr mig otroligt mycket om alla andra om det är privat eller i jobbet det gör jag ingen direkt skillnad på.
Nu vet jag att det är kris med vikarier som kan jobba och givetvis är jag framme och hugger jobb direkt.
Och även om vi har två inkomster så vill jag ju inte leva enbart på Oscar utan jag vill dra in minst lika mycket pengar som honom det är något om jag känner och behöver göra för min egen skull!

Jag har aldrig velat leva på någon annan eller kommer vilja göra sedan att vi har valt att ha gemensam ekonomi innebär ju inte att jag kan skit i att jobba heller sedan jobbar jag inte enbart för pengarna utan för att jag mår bra av att jobba.

Nu fick jag ringa idag och avboka mitt jobb pass imorgon förvisso ett kortsådan 4,5 timme bara och jag hade planerat att vara ledig men igår kom bokningen, men då den gruppen meddelade idag att dom ska gå ifrån centrum hem till brukaren imorgon efter ett besök på centrum så fick jag meddela att det klarar inte jag av pga av min fot. (Det är en bra bit att gå) 
Dom vet ju om min skada i foten och visst kan jag gå promenader med brukaren de är inga problem, men centrum och dit är en bra bit speciellt nu när foten valt att bråka då det egentligen är högtid för en ny kortisonspruta, men jag har inte hunnit med o boka tid ännu för o åka 1,5 timme enkelresa till läkaren.

Så surt nog fick jag meddela bemanningen att jag inte kan genomföra dom sysslor den arbetsplatsen kräver imorgon tur dom meddelade detta idag, men tråkigt att dom valt att promenera den långa sträckan hem.
Förvisso är det nog inga problem för en som är frisk i sina fötter & knän, men tyvärr är det ett problem för mig.

Nu fick jag ju en ledig dag imorgon även om det inte hade behövs eftersom jag inte ska iväg förens runt lunch/efter lunch med Mamma och köpa 30 års present till syrran som fyllde 30 i går.

Men i övrigt är det totalt kaos i mitt liv just nu massor jobb, massor i privat livet saker jag inte tänker ta upp här och nu 30 år kalas i helgen, brorsdottern fyller år idag så ska försöka hinna åka till brorsdotterns mamma och lämna presenter ifrån oss eftersom ingen av oss har kontakt med våran bror varken, mamma eller pappa heller.
 
Ska till stan på lördag ev grilla på kvällen sedan kalas på söndag för syrran som fyllt 30 år så ska även hinna baka till hennes kalas för de bad hon om men då visste man inte att de blev så här mycket o göra ut över helgen är de jobb idag 14-20 torsdag & fredag kör vi kortpass på förmiddagarna o Fredag blir de Finspånga marknaden direkt efter jobbet!👌
Underbart att Oscar är ledig torsdag & fredag.

Aja lite klagomål o kaos blev det i detta inlägg, men hoppas på o kunna bjuda på lite roligare framåt helgen när de förhoppningsvis har vänt med all stress som denna vecka innebär.
Kram på er. 
#1 - - Sandra, Thyra, Lhine & Thone:

Tack för din kommentar :)

Jag har Nikon D5300. När jag lägger in bilderna i Photoshop så finns det inga kameraprofiler att välja på, så bilderna är väldigt färglösa. Men, så provade jag att hämta hem RawTherapee och där blir bilderna mycket finare - och kan skickas direkt till Photoshop :)

Svar: Okej 😊Härligt de programmet kanske jag borde testa bara för o se om de är skillnad.
Kör med Nikon D3300 😊
Erika Pettersson

#2 - - Christer Holm:

Svar: Jo det kommer nog fler lägenheter :)
Det är ibland kaos i livet då ska man stanna upp andas , ta en lite paus .

Svar: Man behöver ju de ja, bara tidne fanns till de också 🙈😂Men tror det löser sig har gjort upp ett schema o får hjälp av mamma idag så de underlättar massor.
Erika Pettersson

#3 - - Marianne :

Jag tror du skulle må bra av att ta en dag till ingenting....bara vara, kanske åka iväg på en heldagsutflykt och koppla bort vardagen.
Det är en konst att kunna säga nej, du kanske ska träna lite på det? Jag förstår dej till punkt och pricka att du vill dra in pengar hushållet, att leva på sin partner tycker jag är respektlöst....alltså en tillfällig period är en sak, men att liksom räkna med att bli försörjd?! Nä....då skulle jag skämmas.
Kram

Svar: Jag & oscar har pratat om att han & jag ska åka iväg en lördag till söndag vi vill ta in på hotell och bara få vara en natt middag på stan osv så de planerar vi för om & när de blir av får vi se men hoppas nu juni/juli för de vore så skönt o få egentid tillsammans. 🙂Och då utanför hemmet 🙂Sen planerar jag ju för Ullared i juli men då stannar han hemma säger han! 😂

Precis!
Skulle aldrig kunna leva på Oscar bara fy han vet de trots att han säger vi klarar oss gott o väl men jag vill ha ordentligt på sparkontot inför framtiden med valp, kanske ny lägenhet osv.
Sedan är jag ju duktig på o shoppa med o då vill jag dra in egna pengar även om de blir våra gemensamma men vill känna att jag jobbat o förtjänar dom där byxorna osv. 🙂

Sen mår jag bäst av att jobba jag trivs så otroligt bra med att jobba. 🙂

Kram
Erika Pettersson