Trött & Sliten

Det är endast Torsdag och nu kommer jag gnälla lite en del vill inte läsa sånt så sluta läsa redan här då! ;)
Veckan har varit tuff jag har inte mått så där superbra haft en förkylning i kroppen som dragit ner min energi men den har heller inte brutit ut så jag kunnat stanna hemma ifrån jobbet de har inte samvetet kunnat ta.

Nu har jag haft arbetspass sedan i söndags som börjar 7.00 så det har varit väldigt tidigt upp då Zeke ska rastas,skjutas iväg till Pappa och sedan ska man jobba x antal timmar sedan har jag varit på lite olika ställen och arbetat söndag, måndag & tisdag hade jag tur o var på ett ställe.
Igår hoppade jag in extra p.g.a. sjukdom dom ville ha ut mig o köra kvällspass också då hade jag haft ett glapp på 1.5 timme, men de löste sig ändå så jag slapp köra de passet för jag sa nej jag orkar inte men hade dom inte kunnat lösa de så hade man fått köra på.

Idag har jag kört kortpass, men på förmiddagen och förmiddagarna är det ju alltid mest att göra oavsett vart man hamnar så väl på jobbet slog huvudvärken till så jobba med huvudvärk är inte kul och jag hade inga huvudvärkstabletter med mig då jag var klantig.
Men de löste sig och gick över för ett par timmar så hann besöka tvillingarna ett tag idag som jag hade lovat.

Väl hemma blev det en tupplur på soffan då huvudvärken kom tillbaka på eftermiddagen suck!
Sovit ett par timmar med Zeke på soffan tog en längre kvällspromenad innan mörkret kom är seg i huvudet nu.
Normalt brukar jag orka jobba på så här, men minsta lilla anstäning så reagerar kroppen neagativt.

Missförstå mig rätt jag älskar att arbeta när jag haft dåligt med timmar så har jag mått extremt dåligt jag mår inte bra psyksikt av att gå hemma för mycket, men önskar man slapp bli sjuk på sjuk hela tiden, men det är verkligen något mega virus som går för det är så många som är sjuka och dom blir så rejält sjuka också.
borta länge ifrån jobb med infektioner i kroppen.

Men slut gnällt jag är trött & sliten ganska så rejält nu väntas en ledig dag imorgon och oscar är ledig så egentligen hade vi tänkt åka till stan på dagen, men vi hoppar över de jag behöver bara få en paus ifrån att göra saker vara hemma hänga i soffan, gå sköna promenader med zeke o slappa.
lördag kör jag mitt sista intropass som ambulerande så kommer jobba 13 timmar rakt av, men vi är ju två och sedan är jag redo och klar för o ta mig an detta vikariat.
Normalt får vi inte gå intro helger, men eftersom ambulerande är ett helt annat jobb inom personlig assistent har dom bättre förmåner och chefen okejade detta!

Sedan fick jag veta idag att jag ska jobba morgon/förmiddagspass på söndag sen lutar de åt en tripp till stan söndag eftermiddag så dagarna är rätt fullspäckade med både jobb och annat.
på söndag har jag jobbat 51 timmar söndag till söndag så på en vecka har jag kört 51 timmar de kanske förklarar min trötthet när man inte mår helt hundra. snark och godnatt för idag. ;) 

#1 - - Anita:

Ta hand om dig!!

Svar; Melker är egentligen inte inriden alls.. Haft en liten tjej som "ridit"honom emellanåt. Mest åkt om man ska vara helt ärlig...
Nej någon ridponny kommer han aldrig att bli, men försöker hitta någon som vill rida "Åka" någon dag i veckan för att han ska få jobba med lite andra muskler någon dag i veckan. Men inte alls lätt att hitta vettiga människor tyvärr... Så ger nog upp det snart... ;)

Svar: De ska jag göra imorgon 😉Ska slappa hela dagen
Erika Pettersson