Återhämtning 👌

Jag vet inte hur mycket jag sovit denna helg, men mycker så här brukar inte jqg vara, men efter veckan som varit med sån enorm stress mycket inre stress eftersom jag inge gärna visar stress på jobbet så håller man sig cool lugn där sedan försöker man ju koppla av hemma sen, men inte så lättZ
 
Både igår & idag ville dom att jag skulle jobba men nej!
Jag behövde två dagars återhämtning 👌
Är fortfarande riktigt trött faktiskt motivationen till att återgå till arbetet imorgon finns inte jag känner bara för att ligga på soffan o glo på film o ännu roligare nu med ny tv men blev less när man inte får svar på saker.
 
Vecka 27 ska jag nämligen byta arbetsplats för några dagar den gruppen har skrivit in mig att jag ska arbeta vissa dagar då jag & en ska byta arbetsplats pga att hon aldrig jobbat där men de har jag!
Men jag har inte fått någon bekräftelse om att jag ska byt, datum & exakta tider... vet att det är tre dagar.
 
Nu har jag planerat hundvakt ut efter nuvarande schema då Pappa, Mamma & lillsyrran eventuellt åker en sväng till vännes (85 mil) bort så måste jag & Emma fixa hundvakt åt Texas & Zeke på annat håll Oscar jobbar o jag jobbar.
Emma & Björn ska åka bort över den helgen den veckan så ja oscar tänkte därför checka om ledigt eller om han kan få gå tidigare 1-2 dagar men måste få bekräftat om tiderna och om jag ska jobba där eller ej.🤔
 
Pappa blir ju knappt borta en vecka o varje år åker han så vi vet detta men jag har som sagt planerat med hundvakt, men ändrar dom arbetstider osv blir ju saker ändrade!
På nuvarande schema behöver Oscar vara ledig en dag övriga dagar kan hundarna vara ensamma 1-1,5 timme ifrån att jag åker till Oscar är hemma men jobbar jag 12 timmar kan dom inte vara ensamma där av måste vi lösa detta.. 🙈
 
Men detta mejlade i dag gjorde mig så less på allt..
Vart är alla vikarier? Vad är det som gör att alla grupper har kris o inte får in folk? 🤔
Locka med högre löner då så kommer folk! 
Hörde i veckan att en tjej hoppar av pga att hon blivit så illa behandlad smart 👍 Inte!! 
Jag är såå här nära på o ge upp också schemat är för tufft jag orkar inte ingen orkar ordinarie orkar inte heller det börjar tära på folk.
 
vi som faktiskt kämpar o kämpar ställer upp o ställer upp kan man inte få ett tack? Nej 😤
 
I fyra år hqr jag kämpat och sista tiden har jag mått skit stresspåverkad till Max Oscar märker de tydligt han är inte glad åt min stress jag vet inte om jag orkar denna sommar för jag kan inte ens få två lediga dagar utan attd e smsar, ringer.. om kan du jobba? När man sagt jag ska ha en ledig helg punkt eftersom jag jobbar nästa helg. 
 
Aja behövde beklaga mig lite men inte nog med att vi jobbar snart dag som natt så år det rörigt på jobbet i veckan hann inte en av oss äta för klockan närma sig hemgång så de var bättre o göra klart, sluta halv 3 o äta hemma hur human är de? Visst eget val men sån stress ska inte behöva bli.
 
Hoppas cheferna tar åt sig nu och lyssnar på oss som är ute och arbetar även om dom har svin mycket att göra men snälla fixa bättre folk som gör sommarschemana till nästa sommar då. 
#1 - - Anita:

Skönt att få sådär skrämmande mycket tid till att sova ibland, tror jag sovit bort hela den här söndagen faktiskt.... Haha! :)

Svar: Välbehövligt faktiskt 😃
Erika Pettersson