Ventilera lite till!

Varning läs inte om du inte klarar negativa inlägg, men jag måste ventilera lite till. 
Igår kände jag nu går jag vidare ingen ska få mig o må dåligt igen och ingen ska kunna trycker ner mig.

I dag vaknar inte jag alltså jag är vaken, men min hjärna vaknar inte.
Och i eftermiddag ska jag jobba och tanken var att Zeke skulle få följa med till jobbet, men jag känner att jag är nog med o foksuera fullt ut på jobbet så han har det bättre hos hundvakten.

Jag tänker inte hålla saker hemligt för detta påverkar mig liv mer än jag vill och jag behöver ventilera och med detta kanske jag också får bra tips och råd ifrån fler i samma situvation eller som har varit tidigare även om fler i min syskonskara o Pappa står bakom mig i mina åsikter och tankar så hjälper de inte till 100%.

För ett år sedan jag minns dock inte varför då så var jag & min mamma rejält osams vi blev sams i janauri då hon fyllde jämt och jag och min lillasyster valde att okej vi går dit och köper en present bla bla.
Nu är det dags igen hon skapar drama på drama och är så frukansvärt egoistisk.

Det kan vara jätte farligt för mig o göra detta inlägg, men eftersom hon väljer o prata med några av mina syskon om vad vi säger eller vad jag säger och fått tre av tre att vända sig mot mig hela och hållet så tycker inte jag att jag har mer än rätt och också få prata av mig även om detta nu sker mer öppet.

Jag växte inte upp kanon bra, ingen superbra ekonomi eftersom jag valde att ha häst/hästar som jag & pappa la mängder med pengar på ångrar de absolut inte eftersom hästarna och djuren fick mig o hålla mig kvar på benen och kvar överhuvudtaget.
Hästarna kostade mängder med pengar vilket gjorde att jag inte hade ekonomin till massor annat så som ullared m.m. utlandsresor m.m.

Jag avvecklade detta med hästar och detta  blir ett rörigt inlägg, men skitsamma..
När min pluttis ponny var såld tog jag mitt efterlängtade körkort.

Idag:
Står jag med en jättefin bil en hyundai ix20 jag älskar den en 2016 modell.
Hämtades ut sprillnas ny ca 1 år sedan tänk vad tiden går fort, vår vita pärla. ♥
Det var nog där bråket förra året startade... inser jag nu med min kära mor.

Jag lever ihop med Oscar och vi blev väldigt tidigt sambo och valde tidigt o gå över till gemensam ekonomi av praktiska själ jag var mest motståndare det var han som drog igenom de och drev det framåt och den som då också tjänat mest på detta beslut är ju jag även han såklart, men jag eftersom jag tjänade mindre än honom.
Men han drev de framåt jag var livrädd och jag testade ändå och de funkar så otroligt bra.

Jag började jobba mer och mer för att jag fick lite mer stöttning av honom energin kom och jobben rullade in pengarna rullade in och jag kan inte påstå att vi har det dåligt ekonomsikt vilket jag är kanon glad för.
men tyvärr svider de så hårt i andras ögon att vi tjänar så pass mycket pengar varje månad att de blir så här i familjen.

Att vara avundsjuk på sina egna barn de förstår jag mig inte på och kommer aldrig o förstå mig på.
Att sedan sitta o prata skit och kasta skit mot andra och sitta o tala om för dom att dom säger så om dig o bla bla men själv sitter hon och pratar skit om sin mamma och om sin pappa och aldrig uppskattar hon hjälpen hon får varken ekonomiskt eller med hundvakt ifrån min mormor & morfar (sina mamma & pappa) 
jag står för vad jag säger och skriver och kommer detta fram kommer de ta hårdare än någosin, men man har inte kvar sina nära & kära livet ut en dag är det över hur mår man då om man skapat detta innan?
morfar har cancer och kanske lever några dagar til eller några år till.
mormor är inte guds bästa barn oj oj vad hon kastat skit mot oss, men hon lyssnar heller aldrig på oss barnbarn men jag bryr mig inte hon hjälper aldrig mig med någon och jag hjälper till om jag vill och vill jag inte så skiter jag  i de. 

Jag är så himla tacksam för att Pappa hjälper oss med Zeke vi hjälper honom både ekonomiskt och praktiskt!
Vi åker o handlar med honom, hjälper till ekonomiskt om det behövs vilket är sällan, men hjälper till om det behövs.

Nu i dag drog skiten igång igen en av mina bröder sätter igång och orden han skriver till oss i chatten är hennes ord min mammas ord exakt allt har han fått av henne, men berättar hon vad hon säger om honom och hans familj ? Jag skulle då inte tro så..
hon försöker vinna över honom på sin sida nu för att få fler o fler på sin sida varför vet jag inte, men jag tror i grund o botten är det avundsjuka som speglar sig.

Åter till ekonomin för det är där boven i allt drama ligger.
Jag, Viktoria & Oscar valde o skaffa oss en gemensam bil som Viktoria sen fick hoppa av ifrån av flyttsjäl så bilen idag är helt och hållet min och Oscars, men såklart lånar vi ut den vi behov om hon är hemma här som nu över jul & nyår.

Vi har köpt en ny säng i från Mio, jag har varit i ullared två vändor en gång i juli och en gång i november och kommer åka under våren igen, vi väntar på att köpa en valp så Zeke får sig en kompis.
Vi funderar löst på eventuellt en utlandsresa ihop med mina systrar under 2018 detta pratade vi löst om, men idéen växer mer och mer hos mig.
 
Vi har mycket sparade pengar, men vi har heller inga barn som kostar massor pengar vi har inte jätte mega utgifter utan vi har det normala, hyra, bilen, el, mat, försäkringar m.m. 
nu jobbade jag arslet av mig i somras och drog in mängder med pengar under sommaren och lagom nu till hösten fick jag besked om fastanställning på 100%.
till och med min syster säger ni drar nog in mer pengar än oss varje månad, nja de gör vi ju inte eftersom hon har 90% men utbildad på så sätt får hon mer än mig som har 100% och outbildad hennes man jobbar skift som Oscar, men tror han tjänar likvärdigt som oscar, men dom drar nog in några tusen mer.
 
Men dom har barn och alla vet vi att barn kostar, dagisplatser allt!
Så ja  vi har nog där i mot mindre utgifter än dom de tror jag med.
 
Hur kan ens förälder vara avundsjuk på sina barn? 
får höra av min andra syskon att de enda jag pratar om är vad jag köpt, att jag ska till ullared och bla bla.
men vad då är det fel o vara glad att man köpt nya skor, jackor, åka till ullared för mig är as stort de är as roligt för jag har varit där 2 gånger tidigare o en gång i tonåren och en gång en sommar, men först nu saker o ting vänt och jag kan åka dit imorgon om jag vill rent ekonmiskt, men förbaskade avundsjuka.
jag kan ju inte rå för att folk väljer o inte jobba utan gå hemma hela dagen ? jobba så tjänar du pengar punkt slut. 
#1 - - Anne:

Att åka till Ullared och shoppa är ju jättekul.Per och jag var där i höstas.
Jag shoppade medans han gick mest omkring och tittade.I vår bär det av dit igen.

Svar: Visst är de kul 😁Och man handlar dessutom billigt
Erika Pettersson