Omotiverad..

Tänk vad fort dagarna går, men ändå känns det som en evighet tills man är ledig. 
Jag jobbar ju 6 dagar i rad och varje dag har jag morgonpass börjar 7.00 eller 8.00 segt!
Speciellt när man varit bortskämd med o börja 9.00 en hel del.

Just nu är jag inne i en super tråkig period allt känns bara BLÄH och musten gick ur mig i Måndags när det kommer till att jobba också det känns dessutom som alla är trötta på att jobba att stämningen i alla grupper man är i är lite på botten trots att folk haft semester så är det för tungt!

Folk blir inte beviljade mer semester/ledigthet p.g.a. personalbrist och jag har kommit till ett läge där jag är tvungen o säga nej tack även om jag vill ställa upp givetvis, men kroppen orkar inte längre.
Dessutom kände jag i Måndags att jag är ju bara en simpel vikarie som knappt har något värde alls så då kände jag bara jag ger upp o söker någon annan stannas snart för jag orkar inte mera.

Igår efter jobbet tog jag inte det lugnt heller jag körde på.
Badade Zeke, borstade & fönade honom, klippte klorna, gick promenad ( en innan kvällsvarvet så promenad x 2) 
Lagade matlådor så de skulle räcka resten av veckan skönt o ha de gjort.
Slockna tidigt, men sov dåligt.

Idag åkte jag till syrran efter jobbet dom har köpt ny soffa o den kom idag så vi var nyfikna på den.
Jag hämtade pappa & hundarna och där var redan mamma och sen kom lillsyrran hem idag för o stanna till Söndag, hon flyttade nyligen men tror hon längta hem lite. ;) 
Ne men klart det kanske är trist o sitta hemma där borta och glo när inga kompisar är hemma, dom jobbar osv.
Skolan börjar väl på Måndag så då tror jag hon inte kommer hem på ett tag.

Men ja all min motivation är som bortblåst jag vet inte vad det är, men tror denna sommar har satt en hel del prov på mig och jag har bevisat för mig själv hur mycket jag palla med och jag är imponerad hur mycket jag jobbat o kört på.

Men ah kanske blir dött här ett tag har två dagar kvar o jobba har funderingar på helgen vi får se söndag blir de ikea + skjutsa hem lillsyrran hon ska handla på ikea så då måste kör hem henne så hon kan ha tillgång till bil att lasta i. :P 

Ha det bra allihopa
#1 - - Marianne:

Ja du har ju slitit hårt hela sommaren så det är väl inte ko stigt om du känner dej tömd på energi nu, jag läste om det där mötet och blir lite förbannad faktiskt....vikarier är inte välkomna på mötet?? Ni är ju de viktigaste personerna under sommaren och bordr ha hög status...hur i h-e skulle de klara sej utan er?
Vi hade en chef på gatukontoret en period som nekade långtidssjukskrivna och barnlediga att vara med på personalfesterna...."de är inte i tjänst"
Vem som helst kan tydligen bli chef, men de brukar inte bli långvariga....

Svar: Jag undrar detsamma! Om jag inte kört på så i sommar som jag gjort vem skulle dom sätta in?
Det finns ingen o då blir man inte ens uppskattad! Alltså... 😒
Klart man lackar ur ordentligt.

Men herregud.
Fast jag vet att syrran när hon var mammaledig heller inte fick inbjudan till saker på jobbet!
Men hon tog de och snäste till ordentligt o då blev de väl ändring på de hela tror jag. 😊

Jag ska på samtal med chefen om ett tag? När vet man inte men nu ska jag få ett samtal o de känns bra pratade med henne igår. 😊
Erika Pettersson

#2 - - Anita:

Hoppas du får en fin helg! Kraam

Svar: Tack detsamma 😊 Kram
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

På gatukontoret har jag haft chef som välkomnat till veckomöten då man varit sjukskriven eller föräldraledig. ..och pensionärer har blivit medbjuden på julbord och sånt, DET kallar jag fin personalpolitiska samt att vårda sina anställda..
Hoppas du får ett bra samtal och att det inte blir som hos oss nu....ungefär ett år sedan de sa att vi skulle ha uppföljning på ett möte...."om några veckor" haha
kram

Svar: Hoppas de också! 😊Verkar som jag är uppe helt på las nu med men tyvärr finns det inga tjänster.
Men känns som det rullar in jobb ändå vilket är skönt.
Erika Pettersson