Ingelsta shopping 😍

Efter en hÀrlig sovmorgon tills kl 8.30 dÄ Zeke bestÀmde sig för o sova lÀnge idag sÄ blev detta en rÀtt hektisk dag.
PÄ förmiddagen Äkte jag ensam ivÀg för o storhandla mat fick med viktoria dÄ vi skulle handla tills imorgon ocksÄ nÀr det Àr valborg!

Oscar mÄdde inte sÄ bra sÄ han stannade hemma för att orka följa med till stan framÄt 13.00 tiden.
Jag, mamma, oscar & viktoria Äkte till stan, men viktoria skulle trÀffa sin dejt sÄ blev bara jag, mamma & oscar som gick runt o kikade i buktiker och oscar mÄdde betydligt bÀttre tror veckans jobb tog knÀcken pÄ honom.

Jag, Oscar & Viktoria pratade igÄr/idag pÄ förmiddagen att vi brukar ju ge Pappa en hel del saker som tack för att han stÀller upp o Àr hundvakt, viktoria fÄr bo dÀr i princip gratis i nÀstan ett Är och han stÀller upp otroligt mycket pÄ oss tre och sÄklart pÄ Emma eftersom han tagit över Texas ifrÄn dom (dom betalar dock allt kring hunden) men han bor hos Pappa annars skulle han fÄ omplaceras vilket ingen ville.

SÄ generösa som vi Àr sÄ bestÀmde vi tre att vi lÀgger en summa pengar tillsammans och tar med Mamma till stan och hon fÄr denna summa o shoppa skor & klÀder för dÄ vi vet att hon Àr i behov av de och sjukpensionÀr som hon Àr sÄ har man det inte fett stÀllt tyvÀrr.
DÄ jag drog in fetaste lönen och vi har tvÄ inkomster och Viktoria jobbar heltid och sparar mÀnger i mÄnden tackvare att Pappa hade mitt gamla rum kvar till henne och inte flyttade sÄ har hon de fett stÀllt ocksÄ utan att skryta för fem öre vill bara oÀngtera att vi har sÄ vi klarar oss och denna mÄnad valde vi att pga dÄligt samvete lÄta mamma shoppa klÀder & skor som vi betalade, men för en viss peng.

Mamma köpte skor dÄ jag hittade ett par sÄ hennes skor kostade endast 139k snarlika mina pÄ bilden hÀr nedanför och mina kostade 139kr vi köpte nÀstan likadana.
En klÀnning och tvÄ jÀtte snygga stoppar sÄ fem saker fick hon och hon sa flera gÄnger att hon aldrig trodde hon kunde fÄ sÄ mycket för den summan vi sa att hon fick handla för, men jag gick in pÄ cubus o bara hÀr & hÀr prova och de satt ju perfekt och de Àr sommarklÀder sÄ lyckat blev sedan bjöd jag & oscar pÄ sen lunch sÄ + detta fick hon lunch utöver dom pengarna.

Jag har köpstopp, men kÀnde att vi behöver Äka in för o leta klÀder Ät Oscar dock hade han inte tÄlamod idag o kolla sÄ med hem kom en jÀtte snygg t-shirt ifrÄn HM.
Och jag fick ett par skor. :) 
Anledningen till mitt köpstopp tills maj mÄnad Àr att jag shoppat kamera, topparna ni kan se i bild lÀngre ner pÄ G hem Àr ocksÄ ett par nya byxor, tvÄ toppar och en jeans jacka ni kommer fÄ se bild pÄ nÀr det kommit!
SĂ„ bara kameran kostade ju x antal tusenlappar.
Men den lönen jag drog in var jag vÀrd en kameran tyckte vi bÄda.
Och Oscar har önskat sig spel hörlurar mer vÀrsting lurar nÀr han spelar men sÄklart ingenting sÄnt Àr billigt sÄ idag bestÀllde han sig ett par som kommer nÀsta vecka.
SÄ Àntligen har han fÄtt sina efterlÀngtade lurar och jag kameran. 
 
nya boots till vÄren sommarskor tar jag nÀrmare sommaren behövde verkligen nya boots dÄ dom gamla gÄtt sönder. :( 

klicka pÄ bilderna för att förstora upp dom vita & svarta topparna Àr ifrÄn ellos.
Mönstrade och svarta toppen Àr ifrÄn bonprix.