Idag faller domen..

Idag faller domen för våran älskade gamla bettan. ♥
I vått och torrt har hon tjänat oss, startat och gått dit vi vill.
Säger bara en sak volvo alltså ♥ 

19 år gammal och gått ca 41,000 mil 
så har vi inte så höga förhoppningar att hon går igenom på första försöket, men hon har vart inne på systersonens bilverkstad för åtgärd + att pontus nyligen fixa de lite så vem vet kanske får flirta lite så kanske hon går igenom trots allt? ;) 

Nej, men klart som tusan är jag nervös det är första gången jag ska besikta en bil så de känns ju nervöst såklart, men jag hoppas ju att hon går igenom alternativ att det är något litet fel på bilen som Pontus sen kan fixa utan problem åt oss.

Alternativ är ju att börja cykla igen för vi har så nära till våra jobb viktoria jobbar 3 min hemifrån på cykel, jag har väl 7 min tror jag, inga problem med andra ord, men som sagt ännu ger vi inte upp hoppet om våran älskade bettan för hon är en otroligt rolig bil o köra! :D 
Pigg som en ungdom trots sina 19 år så händer de minsann lite när man trycker på gasen!

#1 - - Anna:

Håller tummarna! Volvo är slitstarka bilar och det finns alltid reservdelar att köpa :)

Mvh Anna :)

Svar: Vi visste vad vi skulle få för besked så tyvärr ligger våran gamla trogna Bettan ute på blocket till försäljning nu. Hoppas på att någon nappar för vi vill ju slippa behöva transportera bort bilen osv. 🚗
Sen löser de sig ändå 😉
Man måste alltid ha en reservplan och redan förra veckan gick den reservplanen in så de var ju innan domnenföll idag!
Kommer ett inlägg nästa vecka när allt är klart.
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Nu vet jag ju hur det gick, men Bettan kan väl vara väl värd pension nu efter ett långt och troget liv.

Volvo är Volvo, det är då ett som är säkert :)

Svar: Absolut är hon värd de! 😀Vi var ju glada om hon gick över sommaren o de gick ju längre än så.💪
Erika Pettersson