Mål med Raski

Detta med mål för Raski har ju aldrig direkt gått bra att sätta upp.
Alltid har något kommit och stört, skada hos mig, hos henne, fel på utrustning, sadel som legat fel m.m.
Nu har ju Raski vila denna vecka p.g.a. en spark och p.g.a. ömhet/ont i ländryggen.

Men jag hoppas 2015 kan bli ett positivt år för oss. :)
Hon har ju utvecklats enormt mycket så hoppet är det sista som sviker en eller hur.

Målen för detta år är inte omöjliga, inte jätte höga, men dom finns där.
Utvecklas/utbildas i dressyren mera.
Hon går nu i alla gångarter i paddocken som varit en svår grej för henne.
Målet är att hon ska ta rätt galopp.
Även kunna gå i form i alla gångarter.
Gärna genomföra ett lättare typ LC dressyr program på hemmaplan.
Lyckas vi med de kanske hon får starta en pay and ride under hösten 2015.
Det hänger ju även på om hon kan börja rida på vanligt bett igen, men de tror jag absolut efter mer träning, muskler så tror jag ju bett byte lär fungera.
Har ju inte slutat rida på de milda, men hon går ju inte 100% bra väldigt svår på dom, men skam den som ger sig.

Utvecklas/utbildas i hoppningen mera.
Hoppningen har ju visat sig vara något hon gillar, älskar och tagga inför där av en positivt uppgift uppe i paddocken något jag satt Jennie & Fille på att sköta och så kommer det fortsätta vara.
Jag håller mig till dressyren, markarbete, tömkörning, får se i sommar är väl ett mål att jag ska hoppa henne lite. 

Här ligger ett mål väldigt nära redan 9 maj är målet att hon ska ska starta en clear round tävling.
Och sen förhoppningsvis 1-2 till under sommaren/hösten beroende på vart o när det finns några att åka på.
Där av har hoppningen hamnat lite i fokus just nu som ni märkt. :)

Tömkörning/longering
Även där har jag önskemål om att hon ska utvecklas och bli starkare och klara av att gå i alla gångarter när jag tömkör, men hon är rätt svag i bakdelen så muskler o styrka måste upp där för att hon ska klara av att komma in i galoppen.

Kommer även nu så fort hon går igång ifrån sin vila att börja med bommar på marken så hon får jobba över bommar när jag tömkör/longerar.
Jag föredrar ju att tömköra, medans Mikaela longerar i stället så hon får ju olika träning beroende på vem som genomför de. :) 

Men en dag i veckan ska hon tömköras minst.
Uteritter med vissa dagar inslag av dressyr träning/hoppning så all träning inte läggs i paddocken utan att hon även tränas utanför paddocken. 

Ja jag har inte värsta höga målen med henne utan det största är väl faktiskt att hon ska ut på tävlingsbanan. :)
Framför allt hopptävling då och visa upp sig.

Sen finns tankar om henne som jag diskuterar vilt, men de är för oklart idags läget.
Mycket hänger på vad som händer iframtiden. 

Fille & Raski :) 
#1 - - Marianne:

Det känns som realistiska mål, om ni håller er friska :)
Jag tänkte lite på om ni har några backar för att stärka rumpan? Det är superbra styrketräning, i sthlm tränade vi ofta i ett grustag men här har vi ju klätterbackar på vissa ridstigar.


Vad duktig du är som tömkörning över bommarna, sånt tycker jag är svårt....hon vill oftast smita förbi på utsidan ;)

Svar: Jag hoppas att dessa mål uppfylls iallafall. :DJodå vi ska ha bra backar runt om oss jag har ridit några vägar med bra backar men inte den vägen där de är mest för jag blev skadad när väl raski kunde börja gå längre o sen nu vilar raski.

Rundan tar ca 2 timmar tror jag med dom backarna :)
Jennie ska visa mig mer vägar nu när hästarna fått nya skor och raski får klar tecken att ridas igen :)

Lägg bommarna ut med väggen i ridhuset då kan hon enbart dra förbi på en sidan och då kan du försöka styra jag kan ta hjälp av spöet för o peta ut henne ifrån mig :)
in i staketet/väggen vill dom ju helst inte springa:D
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

hmmm ska prova med bommarna så, men just nu blir det ingen tömkörning för oss, då jag har så grymt ont i knän och ben att jag sparar på stegen :(

Svar: Ajdå de låter verkligen inte kul :(Är det något du kan få hjälp med knän, fötter och sånt de är man ju så beroende ut av.
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Jag är rädd för att jag slitit ut mina knän :(
benen vet aj inte, men tror det är muskelinflammation...men som sagt, jag vet inte riktigt

Svar: Men oj va hemskt :(
Erika Pettersson