Nystart - Vem är jag?

Ja vem är personen som funderar på o dra igång denna blogg och skriva om min vardag,
mitt liv och om min hund!

Vem är jag?
Erika heter jag född 90 (alltså 24 år blir inom en väldigt snarframtid 25år)
Bor i östergötland och har igenom mina år i skolan fått höra mycket om att jag har en typiskt östgötadialekt, vad vet jag! ;) 
Jobbar som timvikarie inom personlig assistent samt är jag kontakt person just nu åt en tjej i min ålder.
Jobbar på olika ställen och trivs som fisken i vattnet att jobba inom vården.
Personlig assistent är de jag tänker stanna kvar inom har varit på boende, men nej det föll mig inte i smaken så jag passar bäst som assistent.
Målet är ju att få fastanställning har dock ingen utbildning, men finns ju mål att utbilda mig får dock se när de kan bli av gäller att ha motivationen, tiden och orken att plugga! 

Just nu håller jag på o pluggar samt ska ta mitt körkort under september/oktober månad.
Så när det är klart hoppas jag att det öppnas fler dörrar till jobb även om jag har en del idag så vill man utöka sitt område. :)

Har en fantasiskt pojkvän bosatt här i östergötland också som jag & zeke är hos så ofta vi kan.
Vi har varit tillsammans nu i 10 månader och jag kunde inte träffat en mer underbar person än Daniel. ♥

Min intressen är framför allt djur, fotografering, heminredning har börjat bli ett stort intresse.
Gillar att träna och motionera, men p.g.a. en skada sedan 3 år tillbaka i min vänstra fot så hindrar det mig till väldigt stora delar att röra på mig så som jag vill.
Tycker om att springa, men tyvärr är det långpromenader med hunden som jag får satsa på.

Har haft ett jättestort hästintresse i 15 år, men i juni 2015 sålde jag min bästa vän och valde p.g.a. skadan jag fått p.g.a. hästarna och p.g.a. tidsbrist o lägga ner detta och satsa på hunden i stället.

Mina djur, jag äger 3 katter och en hund. 
Katterna heter Harry, Amazon & Ice och sedan har vi världens mest underbaraste hund Zeke.
Jag har sedan 2004 haft ett tema när det gäller mitt val av namn till djuren och det kanske ni redan förstått med tanke på namen? Varför jag fick för mig att använda mig av namn ifrån tv serien Gladiatorerna minns jag inte, men det har blivit ett måste och alla namnen passar så bra in på djurens utseende/personlighet.

Harry då? Ja han är ju lite udda.
Jag köpte nämligen dessa tre katter hösten 2013 då var dom 14 veckor gamla, men hankatten dumpade jag hos min syster då jag inte vill ha en hane och två honor och dom ville ändå ha sällskap till deras äldre hankatt som dessutom också var gul, men när den kissen sedan gick bort i mars 2014 så blev Harry ensam och han är ingen katt som klarar de han är väldigt aktiv, lekfull och dominant av sig så han fick flytta hem till mig och sina systrar och är idag bästa vän med Zeke (hunden). :) 

Det var kanske lite kort om mig, mina intressen, mina djur, lite om vad jag jobbar inom, att jag inte är singel, haha. :)

Har ni frågor eller önskemål om inlägg,kommentera bara. :)