Stallet 26/11-2014

Älskar verkligen att tillbringa timme efter timme i stallet. :)
Idag så klippte Jennie Raski över halsen där hon svettas som mest, men eftersom klippmaskinen inte riktigt samarbetar så blev det klippning ut efter hur täcket ligger.
Så just nu så hon förjävlig ut, men all päls förutom ben och huvud ska bort.
Eventuellt kör Jennie resten i helgen.

Dagens ridpass blev ett kort dressyrpass i paddocken.
Lilla fölisen rymde ifrån ena hagen till andra så Peka och Raski blev lite oroliga i paddocken så vi avslutade så Mia kunde flytta den lilla rymlingen.

Idag så fokuserade jag på galoppen värma upp sen galopp.
För att hon ska orka mera och hon kändes inte ens trött när vi avslutade idag.
Hon tog galoppen, men har svårt att hålla den mer än något steg och ibland mer och då blir det några steg.
Hon behöver verkligen få styrkan bakifrån och framåt, men med omusklad rumpa o rygg så är det nog svårt för henne.

Dessutom blev hon som en studsboll att rida för det märktes att hon tänkte framåt, men i stället stod på stället o studsade och ibland ville fara iväg.
Så satt lite löst för när hon studsar så då hinner man liksom inte med. :D
Men är nöjd för idag tog hon något steg i vänster galoppen, samt gick bra i höger galoppen.
Jag måste bara våga driva på i de läget gärna peta lite med spöet så hon behåller framåt bjudningen, men jag vet ju att petar jag med spöet så kommer ett skutt med baken, men jag får väl ta de för sitta kvar lär jag nog göra. :)

Är i alla fall nöjd imorgon ska jag försöka att ha ork efter att ha cyklat ut ca 9 km är det till stallet och släppa ut hästarna m.m. behålla lite ork att rida och då ev rida ut eller så blir de att longera henne. :)
Sen cykla hem 9 km.
Mia & jag är inte kloka, men bra träning redan nu inför i sommar. :) 

Överst bild ifrån idag och andra bilden är från en annan dag (1½-2 veckor sen)
Visst man ser ingen mega skillnad, men det syns när man ser henne och hon börjar lägga på sig hull och blivit rundare över ryggen :) 
Så glad att de börjar hända saker :D
Gladare i blicken och mer vaken är hon också.