Bokat

I Lördags när vi satt o åt middag på Joans fick jag en idé varför inte åka till Gröna Lund i sommar? över dagen dra till stockholm osv. 
Syrran ville att vi skulle med på kryssning 🚢 
Men hon höll med om att detta var ett roligare alternativ för hennes dotter.
 
Så ett spontan tanke bara trodde inte de skulle bli så men jodå igår bokade jag tåg och entré till Gföna Lund i Stockholm. 😍
Vi kör inte själva utan tar tåget i från Norrköping Väldigt smidigt faktiskt. 
Vi åker redan 07.10 med tåget då blir tidigt iväg. 

Nu ser man ju ännu mer fram i mot semestern. 🥰😄
 
 Så Anne är det lätt o ta sig ifrån Stockholm c till gröna Lund vilket är bäst tunnelbana, buss? 😊
tur man har någon man känner som är mer än hemma i Stockholm.
För er som undrar är Anne Grims ägare ni minns väl underbara Grim islänningen jag fick äran att låna av Anne på sommaren i några år.
Hade han inte tagit ifrån oss kanske jag inte gett upp hästarna, men han tog med sig en del av mig med sig när han somna in alldeles för ung.
han var en dröm för mig o jag fick ha honom förstår ni jag blir lycklig än idag av tanken på att just jag fick ha honom hos mig. ♥️🥰
 
Men gröna Lund bokat första semester veckan sen får vi se lite vad semestern bjuder på vi är inga som gillar o resa.
 
Nästa sommar hoppas jag på ev få med syrran o hennes unge till skara sommarland då är dom lite större o man får planera de i god tid. 😊
 
 
#1 - - Anne:

Det är lätt att åka från
Centralen till Grönan,tar inte så lång tid.
Man kan välja på att åka buss eller spårvagn dit.
Kommer dock inte ihåg numret på bussen,men det finna alltid folk att fråga.Kan säkert vara många som åker dit ut,Skansen ligger ju också där.
Hoppas ni får en kul dag i Stockholm.


Svar: LillSyrran sa de hon hade åkt en gång o sa de var jätte smidigt 😍👍
Hoppas på bra väder de får ju gärna vara uppehåll, men inte stekande hett, men de lär de väl vara så klart 😝
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Kul, tunnelbana till gamla stan eller slussen, sen båten över till grönan.

Svar: Man måste alltså åka båt också? De går ingen direkt dit typ buss, spårvagn? 🥰Vi skulle kika på de i morgon eller helgen vi åker på tisdag så vi sa lördag kan jag & Oscar lägga upp en plan. ☺️
Erika Pettersson

#3 - - Marianne:

Ni har nog kollat vägen nu, man måste inte åka båt, men det är ju lite mysigt att åka den, det är ju en kort sträcka som jag föredrar hellre än at trängas på en varm buss.

Svar: Vi åkte spårvagn 🙂De gick jätte smidigt
Erika Pettersson