Första advent

Idag är det första advent och givetvis behövde vi lite advensfika på eftermiddagen. 😀
Jobbar idag, men baka en saffranskaka igår skulle vara saffranskladdkaka, men våran ugn måste vafa rejält varm för även om jag hade 175 grader 15 min (stod 20-30min) i receptet.
 
Så var den inte super kladdig inne i när jag tog ut den, men den var liksom lagom blev mer som en saffranskaka men supergod. 😊
Lite sylt o grädde till stod i receptet att man skulle ha lingongrädde alltså blanda vispad grädde med lingon.
 
Testa jordgubbssylt o grädde, gott.
 Men hade rätt med enbart kakan o ingen grädde till eller sylt, men min brukare vara glad iallafall. 😍
Massa gott på tallriken. 

 
Ont i ryggen ingen ingen höjdare.
Jobbar 27.5 timmes pass men när de är över känns de enormt skönt nämligen imorgon runt 12.30. 
Då blir de hem iväg ut med hundarna måste hämta paket (hundmat) på posten också. 
jaja sen blir de lugnt resten av dagen. 😊
Visa fler inlägg