Testa något nytt.

Blev en sväng till stan idag igen inte för min egen skull utan åkte för att handla åt andra. 😎😂
Men de gör gjorde inget fick med mig Emma, Alwa & Wiggo så vi fick en trevlig stund och dom vet ju så väl att moster bjuder så vi myste med glass perfekt idag när solen var framme o värmde.
 
Oscar är hemma ifrån jobbet förkylningssymtom men det är inte pga Corona för då skulle han troligtvis inte sitta upp.
Han har ju astma så han reagerar väldigt på saker så han är förkyld, snorig och hängig i kroppen så efter ett snack med sin chef stanna han hemma. 

Jag har haft lite små känningar men de stannar där ingen feber eller hosta.
De kan ju vara lite allergivarning också eftersom de slagit ut hassel o fler och fler reagerar ju. 

började dagen med en skogspromenad ☀️
underbart älskar detta väder med sol men blåsten skulle kunna försvinna.
 
 
Ikväll testa vi något nytt nämligen krämig chilipasta. 🥰
Perfekt till grillat.
Vi gjorde marinerad kyckling till och sallad för o få lite knaprighet osv. 
Maten blev så fräsh och såååå god.
Detta blir en hit i sommarvärmen. 


Robinson ikväll och såklart kvällspromenad. ♥️
Det är så härlig känsla att gå ut med hundarna, musik i öronen och så!
Så glad att jag inte är sjuk för man hör ju hur dåliga vissa blivit av corona viruset herregud 😳
Jag som normalt är känslig har inga symtom eller så..
Brukar åka på allt men inte nu visst är de konstigt vad har hänt ?
Är dock otroligt glad för de! 
 
 
 
#1 - - marianne:

Spännande att prova nya saker, härligt att det blev bra.
Så underbart i naturen nu, det är väl lite lä i skogen?
Har O astma tillhör han ju riskgruppen, jobbigt läge, men håller tummarna att han inte blir jättesjuk. Jag är faktiskt väldigt orolig för min syster som fyllt 71 och har astma, hon har varit nära att stryka med några gånger, nu är jag sjuk och planen är att hon ska komma och hjälpa mej nästa helg.

Svar: Visst är de kul och när de blir gott är de extra roligt 🙂Nej men fy va hemskt hoppas din syster inte åker på detta, men som alla här säger vi kommer få de förr eller senare 😴😓
Hemskt!
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Ja, vi kommer att få det, men det kommer förhoppningsvis inte bli så allvarligt för oss. De går ju ut med att ca 80 % knappt blir sjuka eller bara lindrigt sjuka i alla fall.

Svar: Jo de är sant hoppas man får en lindrig grad av de 😀
Erika Pettersson