Fransk ananaskaka 🍍

 Blev lite eftermiddags bak innan jag o hundarna tog en promenad o möte upp Oscar som kom hem ifrÄn jobbet.
provade att baka en fransk ananaskaka 🍍 
ska serveras med vaniljsÄs 
 
 
vill ni ha receptet hittar ni det hÀr. 
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

Det dÀr lÄter verkligen gott, sedan sÄ fint att servera sÄ dÀr i ett hjÀrta :D. Eller ja form :).

Svar: Den blev god 😀😍Ja tĂ€nkte den blev lagom stor ocksĂ„ eftersom man vill ha lite höjd pĂ„ kakan 😍
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Det kanske blir nÄt bak hos mej sÄ smÄningom, dÄ jag flyttat.
Lasset gÄr sista helgen i mars, men jag har inte berÀttat för mÄnga, sÄ har inte Janne ellee nÄgon annan som han kÀnner, lÀst i bloggen, vet han det inte.

Svar: Det Ă€r roligt att baka o laga mat iallafall har jag sĂ„na period just nu. 😀Men de gĂ„r upp och ner.

Okej! Du har inte berÀttat de för honom alltsÄ wow va hÀftigt hur tror du han kommer att reagera?
Erika Pettersson

#3 - - Kerstin:

Mmm ser gott ut.

Svar: De var riktigt gott 😀
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Han Àr inte den som visar kÀnslor, förutom om han Àr arg, och det kommer han inte att bli. Han kan tiga, lÄtsas som ingenting för att inte lÄtsas som att det berör honom, vara spydig och sÀga elaka saker, försöka psyka en eller ljuga ihop saker, jag har lÀrt mej tolka dessa saker ganska bra, och jag tror han kommer att tiga, och lÄtsas som ingenting. Det kan ju hÀnda att han vet redan, men jag kommer inte att nÀmna det för nÄgon som han umgÄs med.
Jag tycker om att laga mat och baka, men eftersom jag inte Àter fikabröd sÄ blir det ju inget bak, men syrran vill alltid ha nÄgot till kaffet, sÄ jag antar att jag kommer att baka nÀr jag flyttat, Ätminstone under de perioder hon Àr i stugan. Den ligger ju bara en km frÄn mitt.

Svar: Tur du kommit ur detta nu o kan fokusera 100% pĂ„ dig sjĂ€lv!! Och flytten kommer nog bli kanon bra 😊

Kommer du byta jobb nu ocksÄ?
Antar att du flyttar en bit bort?

Baka Ă€r sĂ„ roligt o jag Ă€lskar ju att Ă€ta fika gĂ€rna till kaffet dock inte sĂ„ bra kanske för kroppen, men de Ă€r roligt o baka o sen smaka en bit. 😊

Du kan ju alltid baka till andra o bjuda pĂ„ 😂😍
Jag kommer direkt haha
Erika Pettersson

#5 - - marianne:

NÀr jag flyttade in pÄpekade jag detta om sladden, men det var tydligen ofarligt, tror det var nÄgra plupplar pÄ Àndarna sÄ man inte kom Ät strömmen genom att ta pÄ de. Men vem sjutton vill ha lösa sladdar hÀngande i taket? Inte jag!

Svar: JĂ€tte konstigt. đŸ€ŠđŸ»â€â™€ïž
Erika Pettersson

#6 - - Marianne:

NÀr han blir arg, slÄr han sönder mina saker, som han gjort med mun hÀsttransport, min TV, min mobil osv. Men han har ju ingen anledning att bli arg pÄ mej för detta, sÀrskilt inte som han sjÀlv gÄr runt och sprider ut att han
HAN sparkat ut MEJ frÄn huset...

Svar: O herregud đŸ˜±Du gör rĂ€tt i att flytta!
Erika Pettersson

#7 - - marianne:

JasÄ, du visste inte att jag ska flytta till Böda? I sommar ska jag jobba som servitris, jag Àr utbildad som servitris och jobbade som det i början av min yrkeskarriÀr, sÄ man kan sÀga att cirkeln Àr sluten, haha

Svar: Nej du har aldrig berĂ€ttat vart du skulle flytta 😂 men va hĂ€rligt!! 😍😀
De kommer ju bli toppen för dig
Erika Pettersson

#8 - - marianne:

JodÄ, men du hade nog en liten paus frÄn bloggarna dÄ, i inlÀgget "vilken tajming" 14 januari har jag skrivit om nytt jobb och var jag ska flytta, till och med bild pÄ huset.
Jag lÀngtar galet till jag Àr dÀr, det kÀnns helt plötsligt sÄ tufft med flytten, alltsÄ att packa och fixa klart allt hÀr, jag Àr lite orolig för hur kroppen ska orka jobbet pÄ krogen ocksÄ, men samtidigt ska det bli jÀtteroligt och spÀnnande att komma tillbaka in i restaurangvÀrlden.

Svar: De förklarar ju saken mĂ„ste kolla in de inlĂ€gget direkt 😀😍
Erika Pettersson