En helg ihop

Denna helg lördag & söndag har spenderats med tvillingarna. 
igår var vi till badhuset jag, oscar, Emma, Björn, Alwa & Wiggo. 🥰
Jag vet helt förstörd efteråt det tar på krafterna o vara i badhuset men barnen var så duktiga och sköte sig så bra. 
Alwa ville helst bo i badhuset men de kommer fler helger vi badar. 😍
 
Idag skulle dom hämta en hylla hos oss och vi bjöd på lunch.
Söndagsstek med potatis & gräddsås, mums
Och ananaspaj till efterrätt.
det är roligt o laga mat nu för tiden. 

Barnen förstod ju att de fanns glass i frysen för de har jag ju alltid handlat hem till dom så de blev glass med chokladsås för deras del för ananaspaj var inte gott. 😂
 

Jag är mega stolt över Phoenix 😍❤️
Han som bara för några månader sedan vi kan nog backa månader tillbaka var extremt stressad av barn..
han har gjort framsteg, vi jobbar mycket med honom och det ger resultat och inte bara för våran skull utan för hans också är de så härligt. 😍
Att han kan slappna av slippa stressen gör ju mycket för båda hundarna. ❤️


här sover Phoenix / vilar, men med slutna ögon så han koppla av bra! 
han kanske till o med sov vet inte trött var han. 😀
barnen dansade, hoppade o skratta men jag var noga o säga att dom gick akta honom om dom inte var stilla i soffan han får man inte hoppa på. 

Dom visar större resepkt nu och förstår lättare att Phoenix inte är som Zeke.
Zeke kan dom pussa o krama o nästan bära medans Phoenix inte går göra sånt med.
man kan inte sitta o pussa på honom om han inte vill som Zeke som gärna lägger sig tätt in till någon. 😍
 
#1 - - marianne:

Det är bra att barnen lär sej respektera djuren, men hoppar de i soffan? Eller missuppfattade jag det? Haha...


Svar: Dom hoppade på golvet framför tvn 😀😂I soffan får dom inte hoppa då går den sönder eller risken finns ju att de kan göra.
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Då missuppfattade jag dej.... inte för att jag har med det att göra haha

Svar: Haha var nog jag som skrev otydligt 😂
Men lite gränser har dom allt fått även hos mig 😂😉
Erika Pettersson