Arbetsnarkoman

känner mig som en arbetsnarkoman för jag kan verkligen inte släppa det o vara lång ledig, nej nej. 
så illa är de inte 😂
 
Men gick av 09.30 idag efter att ha kört 25 timmars pass och enbart fått 3-4 timmars sömn i natt, men känner mig rätt okej trots allt. ☺️
Hinner bara vara hemma 45 min ca innan förfrågan om att köra ett eftermiddagspass kommer tänker nja och fick inte tag i oscar heller så fick vänta lite o bolla med jobbet om jag kunde börja 45
min senare, men oscar löser de han hämtar hundarna hos pappa när han slutat så dom får åka tillbaka dit inte dom i mot.
 
Men nu ska jag vara ledig onsdag till söndag och sedan hoppas jag att jag får beviljad semester ett pass nästa helg så blir inte nästa vecka så tuff. 😁
 
 Men man blir ju glad när posten kom med lite paket på förmiddagen.
och utan pengar kan man inte shoppa 🥰
 
Dock ska jag inte köra på för mycket för då dippar jag nog men något extra pass går bra då o då typ  pass som idag som är ca 6 timmar bara. 😊
 
#1 - - marianne:

Ibland orkar man köra på, men bra att du tänker dej för och tar vara på ledigheten också.
Men du är ju lite shoppinggalen...haha

Svar: Haha lite kanske i perioder iallafall 😀😂Ibland får jag tok ryck o handla o då går de inte stoppa mig, men försöker bättra mig. 😉

Men man lever bara en gång 😀
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Man lever bara en gång....jag är allergisk mot det uttrycket...haha
har en kund som kommer och köper cig varje dag, ibland öl också. vissa dagar luktar han alkohol, jag brukar skoja och säga att det är dags att sluta röka snart...så nu har han börjat smila upp sej och säga "man måste ju leva också, man lever ju bara en gång"
Haha...förut svarade jag att det är sant, men kanske inte så länge...haha
ja, jag är kompis med hans f.d fru så jag vågar käfta lite.

Men du samlar ju bara saker som tur är, inte en massa livsförkortande gift.
kram

Svar: Det beror väl på lite vad man lägger tid & pengar på jag har aldrig rökt eller snusas aldrig ens provat.Dricker inte alkohol heller de händer ju inte ens en gång per år dricker lite drinkar om vi åker på kryssning men annars nae.

Jag ser inte meningen med o dricka även om en cider kan vara gott men cola zero är också gott 😀😂
Dessutom kan jag inte köra bil om jag dricker och om något händer då? Ska man ta taxi nae jag kör om det är något 😀

Så jag känner att jag kan unna mig skor, jackor, kläder 😍

Sen kan jag ge bort de jag inte använder.
Jag orkar ju inte hålla på o sälja skiten 🤪
Så de drar ju syskonen nytta av.

Kram
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Det var ingen kritik, jag tycker som du, att är det användbara saker så är det annorlunda, bara det att jag kom att tänka på honom i och med att jag läste uttrycket haha
Nä att sälja på loppis är drygt med alla som ska köpa och sen inte hör av sej, eller när man bestämt tid för hämtning och sen ska den ändras eller så kommer de senare än de sagt. Precis som om man inte har annat att göra än vänta på egoistiska köpare. Alla är förstås inte så, men det är en killa som ändrat säkert 4-5 gånger, man bestämmer och planerar sin dag efter honom och sen kommer messet...-jag kan inte idag, kan vi ta det en annan dag? Suck!

Svar: Så sant 😀
Ja o sen om sakerna ska postas så ska jag åka o väga för o ta reda på frakt ta hem grejerna igen för att meddela frakten sen dagen efter posta igen.

Skänker heller kläderna faktiskt 🥰
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Jag brukar skriva att det ska hämtas, antingen här hemma eller på jobbet, ibland har de frågat om jag kan skicka, då har jag kollat vilket av de blå kuverten som passar och sen sagt vad det kostar, det kan man kolla på nätet. Där står storlek och pris på de kuverten. Ibland har jag vägt sakerna hemma och kollat på nätet vad det kostar.