Men vad?!

 knöl på handen..!? 
svullen stenhård knöl på handen o värker upp i armen.
nog för att jag just nu inte har motivation till att jobba pga saker, men jag vill heller inte sjukskriva mig.
man förlorar för mycket på de 😛
 
Aja hoppas verkligen att detta inte är något speciellt utan går ner fort o värken avtar. 
#1 - - marianne:

Liknande får jag också lite då och då, har alltid fått så jag bekymrar mej inte, mina brukar försvinna efter nån dag.
Kanske är det överansträngning hos dej?
Mina hänger nog ihop med mina dåliga gener, hehe,
ibland får jag på en fingerled och det gör så j-a ont bara jag kommer åt den, men dagen efter är det borta.

Svar: Min har gått ner men inte försvunnit men värker inte längre 😀Fast helt borta är den ju inte trycker man på den så ömmar de lite men inte lika illa som i söndags som tur är. 😊
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Det var ju skönt att den inte gör ont fortfarande, den kanske går ner så småningom eller så ska du ha den där utan att ha ont.

Svar: Ja så länge sen inte stör kan den ju vara där. :D
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Som en tillfällighet fick jag en över ankeln igår, haha det smittar!

Svar: Men då 😴🤦🏻‍♀️😂Lite komiskt men ändå tråkigt
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Jag är så van med konstigheter som ömmar så bryr mej inte så mycket, nämnde det för jag tyckte också det var komiskt.

Svar: Men va hemskt att behöva vänja sig vid sånt 😂Min har gått ner men när jag jobbar ömmar de i handen vi har de ju väldigt tungt
Erika Pettersson

#5 - - marianne:

Jag har haft 63 år eller nåt sånt på mej att vänja mej så....har ju haft ont någonstans så länge jag kan minnas. så jag reagerar mer om jag INTE har ont någonstans,, haha, låter kanske konstigt, men så är det.

Svar: Men ändå hemskt 😕Jag är bara 29 år och har ont på många ställen.
Nu börjar min vänster axel krångla för mig så börjar bli orolig om jag klarar detta jobb.

29 år och de börjar redan liksom men får se kanske får söka för den för den krånglar när jag ligger på sidan o jag sover helst på sidan..
Ryggen har jag ju haft problem med länge
Erika Pettersson

#6 - - marianne:

Det är inte lätt när kroppen krånglar, men tyvärr tror jag att den gör det för de flesta nuförtiden, kraven är så stora på en och man ska hinna med allt, dessutom tunga jobb med mycket stress.
Stress, värk och utmattning verkar vara dagens folksjukdomar

Svar: Så sant man ser bara fler o fler bli utbrända 😢Det verkar vara inom alla branscher ett högt tryck inte vara hos oss som jobbar inom vården.

För mig har de ju lugnat ner sig betydligt eftersom jag mesta dels är hos en o samma person nu o vi sällan är hemma någon av oss. 😊
Men de är nog för att vi har långa lediga perioder då blir man sjuk o sen hinner man blir skapligt frisk för att kunna jobba.
Erika Pettersson