Måste säga nej.

Alla ser bara hur mycket jag jobbar, men inte vad jag gör utöver mitt jobb.
Det är inte många som vet vad som försig går just nu eller hur tufft jag har det på jobbfronten. 

Allt delar jag ju inte med mig av och jag jobbar heltid ibland har man inget val än att rädda situvatioenn på jobbet pga vikariebrist vi får hjälpas åt helt enkelt.
Men utöver jobbet har jag en hel del privata saker andra har barn jag har hundarna.
 
Jag har utmattningssyndrom men jag tror Oscar är den enda
som förstår hur jobbigt det är att vissa dagar är de jätte svårt att bara ta sig ur sängen.
Då kanske jag har massor inbokat som skjuts hit, skjuts dit, handla, städa, tvätta. 
klart vi är två som måste hjälpas åt givetvis.
 
Det som känns jobbigast nu är att ett nej sitter så långt inne jag kan inte bara nej jag orkar inte man får aldrig visa sig svag.
säger man att man inte orkar så får man bara sluta jobba så mycket mer än gärna om ni alla betalar våra räkningar..
Så skulle jag gärna gå ner i procent. 

Men sen allt som händer på jobbet vet inte alla.
Och ingen av oss vet hur det kommer att bli eller sluta schemat ska ev göras om och de är en stress och oro hur kommer de att bli ska de göras om eller inte. 🤨
 
Aja kan inte gå in på detaljer men det finns en stor konflikt också som vi äntligen tagit tag i sedan hur den kommer att sluta återstår att se.
 
Men man ska alltid vara stark, pigg ha all tid i världen för allt och alla.
Aldrig vara svag eller inte ha tid eller så! 
aldrig säga nej. 

Nu ska jag dra mig tillbaka lite fokusera på mig själv.
Jobba i helgen och nästa helg vara barnvakt de ser jag fram i mot även om de bara är några timmar. 🥰😀
 
Har snart jobbat mig igenom två 6 dagars veckor tufft med dom pass vi har.
Kroppen skriker efter vila, men jag kämpar!!
Tänker inte ha massor sjukskrivningar i bagaget. 😊
#1 - - marianne:

Utmattning är svår att förstå, eftersom det inte syns så bra på utsidan.
Jag har ju (tyvärr) aldrig träffat dej irl, och vet inte vad du utstrålar, om du är en sån som alltid säger "ok", "det är lugnt" "ingen fara" och ser glad ut, en sån som inte visar utåt vad du känner på insidan, jag hade nog trott att du är sen sån som visar, en sån som jag, utan pokerface. Det är en fördel att vara så, för då vet omgivningen om det är läge att fråga om ev tjänster eller inte.
Krya på dej och vila nu,
kram
Jag är ju som en öppen bok när det gäller mitt humör, har aldrig lärt mej att hålla masken, varken när jag är irriterad, arg, glad, ledsen eller trött. Inte många som kan missta sej där.


Svar: Jag upplever själv att jag inte kan dölja om de är en dålig dag eller dagar framför allt oscar märker ju skillnad direkt.
Jag blir väldigt lätt irriterad, stressad och fräser för ingenting så de borde märkas, men sen tror jag folk kan ha svårt ändå o förstå att det kanske inte enbart är jobbet som får mig o falla över o inte orka utan allt runt omkring utöver jobb.

Där har vi nog största problemet att jag hela tiden ska sluta jobba eller trappa ner men vi har ju också utgifter och jag ställer hellre upp frivilligt o jobba o förhandla med min chef än bli utbeordrar o inte ha något val.
Ibland förhandlar vi ju o då löser de sig o ibland vill man ha lite extra pengar jag tjänar ju enligt mig rätt bra pengar på några timmar på kval övertid.

Men man får inte vara trött & sliten. 😑
Man ska alltid vara pigg, glad o underhålla andra o ställa upp fast kroppen säger nej o orkar man inte så ska man dra ner på jobbet men jag jobbar ju för min framtid jag ska väl gå pension i framtiden och sånt också.

Klart jag kommer nog inte stanna inom p-ass för resten av livet de sliter för hårt på ryggen 🤦🏻‍♀️
Men har inga planer riktigt än på o byta 😊
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Om det syns på dej hur du mår, är det ju bara egoister och hänsynslösa människor som kan med att fråga om du kan ställa upp och hjälpa med olika saker. Jag önskar du kunde lära dej att sätta ner foten, ta avstånd från dessa, en gång för alla, men misstänker att de är för nära och då är det ju inte så lätt.
kram

Svar: Nej det är inte alltid så lätt, men jag blir starkare och starkare för varje dag som går 😊♥️Fast nu är jag inte så stark de händer för mycket på jobbet och vi kommer ingenstans.

De blir värre & värre med allt. 🤨😏

Kram
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Det är bra att du har hundarna och nära till fin natur, det är balsam för själen <3
kram

Svar: Visst är de 😊😍Är man helt slut så blir man pigg efter en promenad med dom man tankar energi samtidigt som man gör av med energi 😂

Konstigt men så är de ju ♥️
Hade jag inte haft dom hade jag nog inte gått utanför dörren vissa dagar
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Naturen och djur är bättre än många piller!