Pälsbollar

Trimmning & Borstning stod på schemat idag då båda såg ut som två lejon. 
Men nu är dom fina och genom borstade.. kunde skapat två hundar till efteråt och ändå ser Zeke ut som en pälsboll. 
Phoenix har ju inte fått riktigt fullt så mycket päls ännu, men de lär väl komma med åren.

Zeke snart 5 år gammal 💕


Phoenix snart 1 år gammal 💕
 
#1 - - marianne:

Ja jisses vad päls man får över när man borstat en hund med sån underull.
Har för mej att jag hört om någon som tar vara på hundhår och stickar saker....men minns inte riktigt var det var, det var i alla fall då jag hade collie.
Det kanske ni ska roa er med, hihi

Svar: Ja Zeke är värst men han är ju lite äldre o fått sån extrem päls! 😂😴Phoenix är inte där ännu vilket är rätt skönt men de lär väl komma med åren är jag rädd!

Dom fäller ju en tuss som är lätt o ta upp eller dammsuga upp. 👍😊
Behövs bara borstas vid fällningsperioder.

Haha! De är ju bra om man kan ta rätt på ullen o göra något vettigt men nja den hobbyn orkar jag inte med 😂😀
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Du får sälja på någon loppissida om handarbete eller så...haha
Jag minns hur lätt det var med colliernas päls, som låg i tussar och bara att plocka upp...skillnad mot Leos och andra hundar jag haft vars päls åt sej in i mattor, möbler och kläder.
Jag fyllde en plastkasse per hund då jag borstade igenom pälsen på collierna

Svar: Haha, kanske skulle prova kanske kan bli rik på de 😂😍Efter Phoneix veterinärbesök & rehab besök så är vi rätt fattiga.

(Tar tid o få tillbaka ifrån försäkringen men de kommer de kommer.. 😴)
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Har de inte direktreglering hos din veterinär?

Svar: Jodå, men det är semestertider så det tar minst 1 timme o vänta.När Phoenix var inlagd då för röntgen så var han överhettad och sönder stressad han kunde inte vara kvar där så vi valde o åka hemåt.

Fick kyla ner honom med vatten o sen full ac på i bilen väl hemma tog de ett bra tag innan han var lugn. Han har ju lite problem o separeras ifrån oss & Zeke.
Men de ska komma i dagarna nu 😊

Har ett sparkontot åt dom för såna här saker men för de mesta direktreglerar vi men vänta i 30 graders värme med en överhettad hund som var sönder stressad i ett väntrum där de kom in 6 andra hundar för vaccination nja och ute var de varmare

Hans hälsa gick först :)
Erika Pettersson