Välkommen till min verklighet!

Detta utrykt välkommen till verkligheten har blivit en grej sä fort man det är något så kommer dom orden på ett negativt sätt såklart.
 
Jag undrar hur många som vill och skulle orka vara i min kropp, välkommen till min verklighet. ✌️😑
 
• vänster foten har lagt av det är dags för en ny kortisonspruta, men tror ni jag får en? tidigast i juni! 
en i halvåret var dom hjälper ca 3 månader per gång.
nu medicinerar vi med smärtstillande som om de är så bra o äta ?
vänster vaden har börjat bli sämre pga foten.
 
min rygg pallar inte med min vardag!
älskar mitt nyaste jobb men alla dessa lyft vi gör påfrestar ryggen jag vet inte om det är lyften eller något annat som gör att ryggen värker så i helskotta eller så beror de på foten felbelastning när jag rör mig jag hoppas o tror de beror mer på de men vet att ryggen har strejkat tidigare när man kör mer än normalt med lyft per dag.
men ryggen brukar kunna släppa efter ett tag annars får jag väl be om lyftteknik utbildning igen då så man får mer råd o tips även om man innerst inne kan mycket!
 
• ledvärken är tillbaka vet inte om allt detta hänger ihop.
ledvärk, foten kränglar & ryggen kanske hör de inte alls ihop med lyften på jobbet men man börjar ju fundera vad man gjort annorlunda vad har förändrats!
 
Tror personen som hela tiden gnäller o säger välkommen till verkligenheten aldrig skulle klara av denna värk i kroppen sen jobba o jobba idag har jag fart runt o gjort lyft tog ett extra lyft med vi brukar inte åka dit men de gjorde jag idag då de krisade med folk så blev extra ut/in i bilen hela tiden! 
 
Men som sagt bästa jobbet.❤
har nu tre av sex ställen jag stormtrivs på som jag mer än gärna går in på o jobbar o nu fick man dessutom vikariat de är toppen! 👌
 
Njuter av ett varmt bad så här på kvällen när kroppen bråkar! Slut gnällt nu kör vi positiva inlägg ett tag framöver 😉😘 i morgon är jag ledig som de ser ut just nu!
är ledig fredag, lördag & söndag men man vet aldrig sånt kan ändras kanske inte lördag & söndag förstås för dom tar inte gärna ut mig på jobb nu när jag går på schema helgdagar men men.. 😉 Vore fint ju o få in mer timmar, mer dagar! 
#1 - - marianne:

Du kanske ska ta kontakt med sjukgymnasten så får du övningar för att stärka ryggen, kanske du behöver något inlägg i skorna? Går du på gymmet? Har du fått proffsinstruktioner för din träning där?
Många frågor, men det är sånt som dyker upp i mitt huvud när jag läser ditt inlägg. Kortison är inte så bra för kroppen heller så därför får du inte oftare.

Välkommen til verkligheten...ja, ingen kan mäta sin smärta med andra, vissa klarar värken bättre än andra och man måste tänka att bara för att jag har ont så betyder inte det att inte du lider av ditt onda.
Jag skulle kunna säga samma sak som du....att inte många skulle klara att vara i min kropp och göra det jag gör, men så kan nog många säga...det är ju ingen tävling heller.... hehe men visst är det jävligt med värk?!
Du har det skönt i ditt badkar och jag blir grymt avundsjuk när jag ser ditt fluffiga skum ;)

Hoppas du står ut till du får din spruta...kram

Svar: Ryggen bråkar p.g.a. avåkningen jag gjorde 2008.Den gör sig påmind då o då och troligtvis p.g.a. att jag inte går rätt eftersom foten krånglar går jag snett och då blir ryggen påverkad och då kommer problemet :/
sen väder omslagen ena dagen varmt nästa spöregn, fuktigt och kyligt.

Har inte kommit iväg till gymmet för mycket tar min energi jag önskar att jag kunde knäppa av, men personer i min omgivning stör och jag valde för ett bra tag sedan att inte ha kontakt, men tyvärr blossar de upp igen o igen då personen innerst inne troligtvis vill bli sams med sin familj, men gör de på så otroligt konstig sätt så ja rörigt o mycket i huvudet.

Anledningen till detta inlägg hänger ihop med inlägget om att jag inte jobbar heltid som du läste och anledningen att detta kommer är för att en person i min närhet hela tiden trycker på saker som är, välkommen till verkligen så här ser de ut, jobbar man heltid o har barn så hinner man inte, orkar man inte, bla bla.
Men bara för att man varken har barn eller jobbar heltid har man ALL tid i hela världen enligt denna person..

Därför behövde jag skriva av mig.
Om han testade mitt liv bara för en vecka så tror jag han inte skulle säga samma sak sen nedvärdera mitt yrke OM och OM igen de gör mig så förbannad.
speciellt när man är gift med en tjej som jobbar själv inom vården. suck

Jag vet att jag inte får kortison mer än 2 gånger per år eftersom de inte är bra bara så jobbigt att effekten inte kan hålla längre än i snitt tre månader :/
Kram
Erika Pettersson

#2 - - Marianne :

Jag misstänkte att inlägget var skrivet till någon säskild, som irriterar dej, men du vet....jag funderar alltid på allt haha
Och du... .du MÅSTE sluta ta åt dej av sånt skit folk kastar på dej, som de inte har en aning om eller ens har att göra med, denna personen är nog bara avundsjuk på ditt liv....att du har ett jobb som du trivs med och fri att ta de pass du vill...och på så sätt kan tjäna lite extra....
Stäng öronen för sånt skit
Kram

Svar: Jag försöker jag lovar!! 😉Men använder bloggen för o skriva av mig och de funkar bra sen om personen läser detta är de kanske ett plus i kanten.

Någon gång borde ett ljus gå upp men de verkar ju inte riktigt så.
Avundsjuka är bara förnamnet tror inte personen mår så värst bra i ny varande förhållande sedan gick dom o gifte sig och de blev tjafs om arv osv eftersom hon har barn sne tidigare förhållande o han med aja glad att man inte har sånt mellan mig & Oscar. Man ska bara lycklig i sitt förhållande :)

Kram
Erika Pettersson