2,5 vecka kvar drygt!

Vart tog tiden vägen egentligen nu är det drygt 2,5 vecka kvar tills flytten går!
Och vi hoppas på att få nycklarna till lägenheten i mitten/slutet på nästa vecka
För att min plan ska hålla behöver vi ha dom senast den 11 januari helst tidigare. 🙈😳
 
Skulle behöva hinna en sväng till Ikea också, men annars får vi beställa hem saker därifrån behöver nämligen en golvlampa. 
 
Men har en plan att hinna åka till Ikea nästa helg en snabbis. 
Om vi hinner köra de som jag planerat också för vi måste hinna köra en del också. 😉
 
Ska bli otroligt skönt när denna flytt är över faktiskt.
#1 - - Marianne:

Nu har du att göra, men hur räknar du? Är flytten inte detsamma som när ni får nycklar och börjar flytta saker? Även om ni inte sover där? Så tänker jag iaf... haha, Så kul att handla till ny lägenhet och ni har ju IKEA nära.
Jag behövde bo in mej innan jag köpte till småsaker som lampor, hyllor m.m faktiskt så har jag inte skaffat några taklampor i hallen ännu...hängde upp en gammal när jag flyttade in och den får hänga till jag hittar de jag vill ha.

Svar: För mig går flytten den 19e januari för då blir det första natten vi bor där, men du har en poäng i de du skriver att egentligen går väl flytten när vi börjar köra grejer. 😉😂
Jag har ganska klart hur jag vill ha de men inte 100%
Klart de blir en del inköp längre fram också. 🙂
En del saker kan vi inte köpa förens vi flyttat in.
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Man tänker lite olika och det är väl bra?!
jag är ändå avundsjuk på de som har nära till IKEA, så kan man köpa lite då och då, inte som jag som måste skriva på en lång lista när jag kommer på vad jag vill ha

Svar: jovisst är det bra o tänka olika :Dvi har nära, men det kommer få bli en beställning hem för jag känner att jag hinner inte med våra lediga dagar vi har tillsammans kommer gå åt att köra grejer till nya lägenheten samt få ordning i den.
Vi är ju inte lediga så många dagar och jag kan inte borra osv.

Men ganska skönt också o släppa den stressen, men behöver grejerna nu för vi behöver lampor bland annat så vi ser något i lägenheten. :D
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Det är ju bra med hemkörning, det är väl gratis inom ett visst avstånd?

Svar: Njae inte via ikea köper man små saker som jag gjorde nu häromdagen så kostar frakten 50kr billigare än o ta bilen o åka dit. :)o jag har inte tiden nu men när vi ska ha nya soffor ifrån ikea kommer hemkörning kosta 500kr och de blir samma summa som om jag ska hyra en släpkärra + bensin fram o tillbaka och då kan jag ta med rätt mycket mer också så inte bara soffor. :)
Erika Pettersson