Motionera

Jag rör ju på mig dagligen det är ju ett måste eftersom hundarna behöver komma ut, men såklart har det varit rätt slappt och jag har inte gått några motions rundor på länge!
I början var Phoenix för liten och sen kom man in i det där att enbart gå rast promenader och hundarna fick sin motion igenom att dom fick vara lösa men jag  då? 

Jag glömde bort mig själv, men nu är det skärpning.
Försöker min 2 dagar i veckan o ta mig iväg till lundalen det är ett motionsspår i skogen här.
Super trevligt jättebra ställe. ♥
Målet är oavsett vecka 2 gånger dit och sedan har jag bra promenad ställen här där vi bor så för o underhålla så målet är varannan dag oavsett hur jag jobbar, men av dessa ska jag åka till skogen 2 dagar helst 3, men 2 är minst.. 
Det är ju så mycket skönare o röra på mig  i skogen än bland massor trafik eller så. 
Vi har ju superbra ställen här också absolut, men där är de inte mycket folk o hundarna får mer o lukta på och de blir mer fokus på motion. 

Så varannan dag 
är det långpromenad/motionsrunda som gäller och de känns i kroppen vill jag lova, men jäklar vad jag sovit bra nu denna vecka. 😃
De är helt underbart! 

 
En dag fick jag med både Mamma, Maria & tre hundar, Bella (marias hund) och mina två egna.
Idag gick enbart jag & mamma och hon får alltid ta Zeke för han är lite enklare och han märks knappt att man har med sig i kopplet.
Phoenix kan vara lite starkare och dra till och honom vill jag jobba med själv för o träna sen kan han bli rädd för saker allt ifrån stockar & stenar bättre jag går med honom som kan ha godis i fickan och kan träna honom o varva ner. 

Får se om vi får med Maria & bella fler dagar. 
#1 - - marianne:

Härligt motionsspår, och mysigt med sällskap.

Jag saknar mina promenader och cykelturer, det blev ju en del under semestern, men har inte orkat sen jag kom hem, och det märks på byxorna :(
tränar lite kortare pass nu hemma och nästa vecka blir det långa promenader på en strand som jag älskar.

Svar: De är lättare o gå där än bland massor folk😊Även om jag har bra promenad sträckor hemma också, men detta är bäst.
Hoppas man kan ta sig runt där i vinter också. 😀

Jag känner att jag sover så himla mycket bättre nu 😊
Erika Pettersson

#2 - - Angelica Wåhlin:

Vi har också blivit "lata" på sistone, nu när det varit så varmt. Måste bli bättre här också!

Svar: Ja man måste hitta motivationen verkligen o samtidigt sparka sig i arslet 🤣❤️
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

Jag måste verkligen sparka mej i baken nu, fy sjutton vad slö jag blivit och det syns på vågen också....nu är man i Danmark och mumsar i sej både det ena och det andra....

Svar: Du som alltid varit så duktig o cyklat osv 😀Du har nog lätt o komma igång igen.
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Ja, jag som alltid har varit så rastlös och aktiv, jag får panik, men som du säger, om jag bara får ändan ur vagnen så kommer jag nog snart tillbaka

Svar: Klart du kommer 😍Jag känner bara större o större sug nu efter att ut o röra på mig nu när man kommit igång.

Klart det kan vara tungt men suget finns där och man mår bra efteråt 😀
Erika Pettersson

#5 - - marianne:

Man får mer energi av att göra av med energi...skumt men så är det. Och man mår så mycket bättre både psykiskt och fysiskt.

Svar: Ja lite konstigt är det allt 😂😀Men man blir piggare i huvudet inte så psykiskt trött som jag kan bli.
Då kan en hel dag vara förstörd för mig 😴🤦🏻‍♀️
Erika Pettersson