Nu ledighet.. 😀

Nu vĂ€ntas ledighet i tre dagar för mig. 😀
KÀnner att kroppen behöver det efter tvÄ tuffa veckor sÄ Àr man bra sliten denna vecka Àven om det Àr en kort vecka sÄ Àr denna vecka frukansvÀrt tung.
 
Idag har jag bara jobbat mellan 12.30-20.15 men idag Àr en sÄn dag vi Àr dubbelbemannade och dÄ gör vi saker idag har vi varit hos frissan med vÄr brukare, vi passade pÄ o kÀka pÄ matpalatset och sen handla julklappar innan vi for hem och fika sen lite kvÀllsbestyr.
 
Brukar ni med er maten ni inte Àter upp hem?
exempelvis om ni Ă€ter pĂ„ en pizzeria, eller Ă€ter pastarĂ€tt nĂ„gon stannas eller sĂ„.😀
 
HÀr har vi ett stÀlle som heter matpalatset som Àr rÀtt nytt dÀr har dom tre matstÀlle pÄ samma stÀlle + café allt i samma och alla bord tillhör sllt. 
SÄ man kan vÀlja pÄ pizza, Àven italensk pizza & pasta rÀtter Àven husmanskost, sen har vi kinamat bredvid sen vÀgg i vÀgg till detta har vi hamburgerestaurangen inte som max eller sÄ utan mycket finare mat.
 
Sen ett café som sÀljer enormt goda saker!
mitt favorit stĂ€lle hĂ€r Ă€r dĂ€r 😉👌underbart!
 
Jag har fÄtt lÀra mig av en kollega att man tar med maten man inte orkar hem för o minska svinet av mat för de slÀngs annars ju.
Och man Ă€ter upp eller tar med hem 😊
TÀnkte första gÄngen herregud sÄ pinsamt, men nu Àr det inte lÀngre de och ingen verkar tycka de Àr konstigt heller. 
Jag gav min pizza som blev över till Pappa ikvĂ€ll dĂ„ jag inte ville ha med och hade mat framme tills lunch imorgon 🙈😛
#1 - - Marianne:

Varför skulle man inte ta med maten hem? Man har ju betalt för den, vid nÄt enstaka tillfÀlle bad vi om "doggybag" men jag Àr ju fostrad att Àta upp maten.

Svar: MĂ„nga tycker det Ă€r pinsamt ;)Även jag i början, men inte nu lĂ€ngre.
Erika Pettersson