God morgon ☀️

Igår var en hektisk dag på slutet av min arbetsdag hela dagen flöt på lugnt och sen så blev det bara kaos runt lunch och trycket över bröstet släppte inte.. 😑
 
Denna sommar har gått så himla bra tills nu då körde det ihop sig, men det är ju pga att vi har för dåligt med vikarier som kan täcka upp.
Sjuk kan man bli o då måste man få vara hemma den tid man behöver punkt. 
 
Jag har själv fått uppleva hur det är o vara sjuk och sen folk i frågasätter detta och det är inte okej..
 
Aja jag skulle jobbat 12.30 tills 11.30 imorgon men i stället jobbar jag 8.00-16.00.
Jag tänker inte jobba igen timmarna jag tappar för jag hade ett helskotta o lösa allt med hundvakt osv för o kunna byta arbetsplats & tider.
 
På jobbet är man och ett hjärta av guld har jag nog 😉💛
Som 9 av 10 gånger löser saker och ställer upp. 
 Man skulle ligga vid sjön o njuta för idag är de lagom varmt än så länge iallafall. ☀️
Får se fick ju ledigt både imorgon & söndag så man kanske får tid o sola & bada lite. 
#1 - - marianne:

Synd bara att man sällan får cred för att man släpper allt och ställer upp när det krisar, först visar de sån tacksamhet men i längden visar det sej aldrig att de uppskattar det. Åtminstone inte hos mej.....jag får ju fortfarande sällan gehör för mina önskemål, t.ex om dessa jäkla länga dagar, som varvas med tre-timmars-pass. Sex långa dagar i följd och sen en vecka med tre korta pass.
Nä jag har slutat ställa upp för jag känner aldrig att man får något för det i längden, tvärtom känns det som de går in för att knäcka en.

Svar: Jag hoppas verkligen jag får uppskattning för detta om inte så kommer jag aldrig mer o ställa upp på dom! och dom kommer att få höra ett o annat vill jag lova, men jag måste säga de att jag har en ganska bra chef.

Det känns som om att vi klickar bra och det fungerar bra
Hon sa själv att jag slapp jouren igår tills idag för att jag ska orka och jag behöver återhämtning.

Men de känns idag jag mår skit efter denna vecka. :/
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Det visar sej så småningom, från början tyckte jag att jag fick uppskattning men i det långa loppet har det visat sej att det är ytligt
men du verkar ha en bra chef

Svar: Jag hoppas iallafall att jag har en bra chef 😊Men som du säger det lär ju visa sig framöver.
Erika Pettersson