Eksem /allergi?

Idag har jag sökt äntligen för mina utslag i nacken.
Har haft problem med utslag där länge väldigt länge det började med ett rött streck och sedan blivit värre.

Läkaren idag tyckte det såg ut som ekskem någon form av matallergi? 
Det kan också vara allergi av mediciner, men jag äter ju inte många mediciner.
Utan nu ska jag smörja med en stark kortisonsalva och sedan fick jag en allergi medicin att ta vid behov som jag ska ta när det blir värre vilket inte är dagligen som tur är.

Ännu mer mediciner och komma ihåg, suck
Men blir det inte bättre inom en månad ska jag kontakta dom igen.
Alltid är det något med min kropp när får jag vara frisk och slippa massor läkarbesök. 
 
Uppdaterat andra bloggen. 
#1 - - Marianne:

Nu har du ju varit hos läkaren och fått råd, sa hen något om värmeutslag? Har du bytt hårprodukter? Jag fick något liknande för många år sedan då jag svettades mycket under hjälmen, det var svamp och gick över av cortison att tvätta med.
Jag tänker att du har långt tjockt vackert hår, som kanske värmer lite extra ;)
Hoppas detta löser sej för dej

Svar: tanken har varit värmeksem, men dom tror inte de eftersom det blossar upp o blir värre då och då och de pågått i över 1 års tid mer eller mindre.i perioder mer och i perioder mindre. Nu har de lagt sig betydligt de hjälper med kortison salvan :)

Jag har nu mitt hår uppsatt 20 timmar om dygnet om inte mer sover med uppsatt går i en knut eller fläta, har de alltid i hästsvans,fälta, knut eller hjälp av spänne på dagarna.

När folk ser mig i utsläppt brukar dom alltid påpeka de för de händer väl 2 gånger per år och de är julafton & nyårsafton. ;)

Vi får ju inte ha utsläppt hår på jobbet så de är en vana o ha de uppsatt oftast. :)
Erika Pettersson