Planera lite mer

I samband med min utbrändhet/utmattning så börja jag tappa minnet.
Eller inte helt, men glömmer saker små saker och de är irriterande.
Framför allt så skjuter jag upp saker vilket jag ogillar när andra gör o blir skogstokig för , men jag har försökt ha telefonen som hjälp lägga påminnelser, använda gemensam kalender i telefon både jag, oscar & pappa kan se osv så alla ser hur jag jobbar m.m..
 
Men då har telefonen blivit en stress och jag måste ha den hela tiden med mig för där i finns allt hela kalendern, hela mitt liv! 

Bestämde mig för att så här kan jag inte ha de. 
så beställde en life planner.  
Jag måste planera mitt liv och ha jobb grejer uppskrivna.
Och vissa jobb grejer vill jag kanske inte att alla ska se som i en gemensam kalender.
 
Jag är ju ensam ansvarig för en sak o visst allt står i en av våra kalendrar på jobbet, men vill kunna skriva lite påminnelser själv så jag inte glömmer saker. 
lika så privat.
Livet innehåller så extremt mycket grejer. 🤦🏻‍♀️😴
 
#1 - - Anonym:

Jag känner igen det där. När min man blev utmattad så glömde han att han skulle få skjuts så han hoppade på en buss och när jag kom till vårdcentralen väntade och väntade... ingen man. Och han glömde hur motorvärmaren fungerade.

Svar: Det är otäckt när man glömmer saker nu har jag peppar, peppar inte glömt något viktigt, men små saker.ibland tider rör jag ihop och de skapar en oro så jag måste dubbelkolla ofta osv.
men nu har ju de lugnat sig lite eftersom jag nu har en fasttjänst och är trygg nu och slipper spring runt allt för mycket.
Erika Pettersson