Sparkar igång

Tillbaka på jobbet och vi sparkar igång rejält. 
Redan i morse förstod jag att brukaren var sjuk för som messade och undra om ja kunde kommit in tidigare, men när jag såg messet så var de försent.
 
Där i mot så jobbar jag extra imorgon är ändå på jobbet så kan lika gärna stanna till 12.30, hade normalt gått av 09.30 så tre timmar extra gjorde inte mig något när dom inte verkade få tag i någon vikarie. 
 
Sen förstår jag att vikarierna inte vill ha tre timmars pass de ger dom ingenting och då får vi täcka upp i stället.
 
Tog även tre timmar extra på Torsdag är egentligen ledig då, men kände att äsch jag har varit sjuk och de är inget ansträngande jobb. 
Mest åka hit o fixa lite lunch sen slutar man. 😊
 
Så 6 timmar i kval övertid eller komp!
en del av mig tänker ta pengarna o en del säger komp.
men de kommer säkert fler tillfällen man kan lägga in komp just nu skulle pengarna sitta fint. 😉
 
 
#1 - - Marianne:

Jaha ja, börjar med övertid direkt efter sjukdom och flytt...heja dej ;)

Svar: Visst vet du 😏😉Nej, men jag jobbar ändå till 09.30 imorgon så stanna 3 timmar till gör inget för mig.
Visst jag kommer hem senare, men de är inte de minsta ansträngande o jobba över imorgon.

Kanske segt på torsdag o åka ut en ledig dag, men jag tog inga extra pass sist brukaren var sjuk så ja jag sa jag kör då.. 😏
Så de inte blir sura miner i gruppen att alla inte ställer upp.

Tar jag detta i pengar blir de värt de till slut 😅
Erika Pettersson