Söndag

Händer inte mycket här tyvärr.
Räknade på veckorna idag och det är 7 veckor sedan jag sist var förkyld!
Varför måste jag vara så känslig för. 😓
Min kropp tål ingenting och de är jätte jobbigt!
Hoppas iallafall på o bli bättre fort nu. 
 
Oscar tar hand om Zeke och jag vilar för det mesta.
Igår kväll skulle jag se lite tv o sen läsa såg väl 10 min på tvn sen sov jag som en stock sa Oscar. 😂
Kroppen behövde vila. 
 
Vi har fått erbjundande av våra arbetsgivare att ta influensavaccin som dom betalar åt oss det är första gången för mig eftersom jag inte varit fastanställd tidigare.
 
En del säger nej dom vägrar o ta.
Fått höra att jag inte ska ta för jag har så dåligt immunförsvar men borde inte mitt immunförsvar bli bättre om jag tar vaccinet? 🤨
Så funderar på o ta de faktiskt känner att jag inte vill bli mer sjuk detta år det räcker med de som varit! 
Om arbetsgivaren betalar så varför inte.. 😉
 
Lika så jag tycker det är dumt att inte utnyttja friskvårdspengarna varför låta de brinna inne vi får ju inte ut dom i rena pengar utnyttjas det inte så brinner dom inne de året.
Utnyttja säger jag!!
 
Bästa sällskapet han bäddar gärna ner sig hos mig både i soffan & sängen och de är ur mysigt ❤️
för övrigt är den andra bloggen uppdaterad! 
#1 - - Marianne:

Vaccin, arbetsgivaren erbjöd oss på ett ställe, jag tackade ja och jag har nog aldrig haft så ont i kroppen som efter det. Min värk blir ju alltid värre när jag har någon infektion och min läkare "förbjöd" fler vaccinationer för min del.
Alltså jag LOVAR det hör till mina värsta dagar.
Vaccinet är ju en liten dos av viruset så jag skulle nog hålla med de som avråder dej.

Svar: Va?! Då förstår jag mer varför folk säger att jag ska avstå!
Vill absolut inte bli sämre eller få mer värk fy attans.. 😓
Är på bättringsvägen nu så vill bara bli frisk.
Erika Pettersson

#2 - - Marianne :

Det bästa är nog om du rådgör med din vanliga läkare, den som du brukar gå till som har din journal

Svar: Får göra de 😊
Erika Pettersson