Ny lekkamrat

Idag har vi varit och hälsat på hos en fd stallkompis till mig.
Det var på den tiden jag stod inhyrd på Ringstad Gård för er som följt mig på den tiden. 
Jenny & jag stod i samma stall då.

Idag bor Jenny på en egen hästgård här ca 10 min bilresa ifrån oss.
Häromdagen skrev hon och frågade ifall vi ville komma ut med Zeke och låta honom träffa deras 5 månaders valp Solo.

Dom ville gärna låta Solo träffa en mindre hund som det fungerar bra mer storleksmässigt o leka med.
Och vi har ju tyvärr inte så många lekkamrater åt Zeke här omkring heller så vi var ju på såklart.
Idag har vi varit på deras fina gård och hundarnar har fått leka järnet, vi fått fika och jag har fått klappa på deras hästar. 🤗

Solo är 5 månader gammal och blandning med 25% sheltie & 75% mellanpudel.
Här är han klippt för övrigt så har han typ päls som en sheltie, men han är ner klippt nu.
En jätte trevlig och rar liten kille.



Lite filmklipp ifrån eftermiddagen på Zeke & Solo 


#1 - - marianne:

Så mysigt både för er som inte träffats på så länge och frö hundarna att få springa av sej lösa.
och så klart för dej att klappa häst ;)

Svar: Ja o få gå in i ett stall, stå i en hage o klappa hästarna alltså de var nog de bästa 😂😍Om jag får var ego 😉

Sen jätte roligt för Zeke såklart!
Han hade ju så roligt med Solo och han behöver leka av sig ibland.
Erika Pettersson