LĂ„ng dag.. 😮

Innan idag sĂ„ tĂ€nkte jag yes vad skönt att vĂ„rat personalmöte inte hamnade pĂ„ en ledig dag. đŸ€—
Inte det roligaste att gÄ pÄ ett möte pÄ 2 timmar en ledig dag.
 
Idag kÀnde jag suck varför mÄste vi ha möte idag för.
Kanske Àr jag bitter för att jag inte mÄr bra förkylningen ger sig inte sÄ ska försöka o fÄ en lÀkartid imorgon annars vÀnda mig till Previa som Àr vÄr företagshÀlsovÄrd! 
 
Blir en lÄng dag för en annan började med möte klockan 10.00 till 12.00 sedan Äkte jag raka spÄret till jobbet eftersom jag började 12.30! 
vart tidigt pÄ jobbet, men inte vÀrt o Äka hem för 15 minuter.
GÄr av imorgon 9.30 sÄ lÄng dag som om man jobbar en helg skönt att det Àr pÄ min ena kort vecka iallafall.
Just nu kĂ€nns det sĂ„ extremt tungt o jobba inte för att jag van trivs utan för att jag rĂ€knar dagligen ner dagarna tills jag gĂ„r pĂ„ semester. 😉
Antar att alla gör sÄ? 
NÀr man planerat in semester sÄ Àr lÀngtan hög o ju nÀrmare man kommer desto mer rÀknar man ner dagarna?
 
Just nu lÀngtar jag tills torsdag kvÀll för jag kör bara ett dag/kvÀllspass pÄ torsdag o sen vÀntar lÄngledig helg.
 
LÀngtar, lÀngtar.. 
#1 - - Marianne :

Usch vad jobbigt med sega, utdragna förkylningar, vilken hjÀlp erbjuder lÀkaren? De brukar vÀl mest sÀga att den fÄr ha sin gÄng?!
Har du inte provat ingefÀrsshots? Varje dag, det hjÀlper ju Àven mot inflamationerna i kroppen...
Om du har juicemaskin sÄ juica fÀrsk ingefÀra, annars kan du googla hur du ska göra, det finns olika sÀtt.

Svar: Som du skriver har man ingen feber sĂ„ Ă€r det vila o vila som gĂ€ller. Oscar har varit sjuk i tvĂ„ omgĂ„ngar nu han Ă€r hemma igen o fĂ„r högfeber pĂ„ kvĂ€llarna. 😞

Men nu fÄr ha bannemmig vara hemma tills han Àr helt bra sÀger jag!
Erika Pettersson

#2 - - marianne:

Börja med ingefÀra, om du gör smoothies kan du anvÀnda kryddor....ingefÀra och gurkmeja, supergott tillsammans med mango i mandelmjölk

Svar: Kanske fĂ„r göra, men börjar kĂ€nna mig piggare đŸ˜€đŸ€—
Erika Pettersson

#3 - - marianne:

BÄde ingefÀra och gurkmeja Àr antiinflamatoriskt och det Àr inte fel att förebygga med att starta dagen med liten shot varje morgon, du blir piggare, sÀtter fart pÄ ÀmnesomsÀttningen och slipper en del vÀrk ocksÄ

Svar: En kollega pratade om ingefÀra idag faktiskt ocksÄ precis som du. Vi Àr ju flera stycken som har ont i kroppen o de sliter ju med de arbete vi gör.
Vore vÀrt o testa för kan de minska verk vore de underbart
Erika Pettersson

#4 - - marianne:

Absolut, jag Àter knappt nÄgra vÀrktabletter lÀngre...ytterst sÀllan faktiskt...

Svar: va skönt! 😊jag försöker undvika de ocksĂ„ Ă€ter inte alls lika mycket som förr
Erika Pettersson