Älskade Zeke 🤗❤️

Jag fick tips att gå med en i sluten grupp på Facebook för sheltie ägare man måste alltså äga en sheltie för att gå med.
 sheltiepoolen heter gruppen om du har shelite o vill gå med. 
 
I denna grupp är mängder med folk med uppfödare ifrån olika länder, ifrån Sverige och bara såna som älskar sina sällskapshundar, ni förstår. 😉
 
Gick med och bästa slänga in bilder på Zeke & Phoenix.
Trodde aldrig det skulle bli som det blev, men Zeke exploderade på sidan så mycket beröm och kommentarer han fick av olika personer.
 
Ägaren till Zekes bror Gustav som bor i Estland?
kontakade mig och bad om lov att få låna en bild på Zeke  o visa upp på sin Facebook. 
och där fick han så otroligt fina kommentarer också.
 
Har även fått mejl ifrån en om vad Zeke har för stamtavla och om han kan tänkas få i avel, men där blir svaret nej.
Klart det vore kul med avkommor efter Zeke men de jobb de skulle krävas för mig nej tack!
Det handlar inte bara om att avla de ska ha goda meriter för att avlas på och även om han skulle säkert gå bättre o bättre på utställning så ska det röntgas för att man ska alltid kolla upp vad man avlar på.
 
Själv känner jag att jag inte vill lägga dom pengarna sen kanske de inte går avla sen tiden.
Jag skulle vilja ha en valp då efter Zeke o den möjligheten finns inte eftersom vi har två nu. 🤗
sen får man se när Phoenix är vuxen om de blir en tredje. 😉
dock inget som skulle ske dom närmaste åren. 
 
Men jag är jätte glad och stolt över att få äga Zeke & Phoenix såklart  ❤️
Zeke är den vackraste som finns och roligt är det ju att andra tycker han är så otroligt fin.
 
 Älskade Zeke du är så vacker 😀❤️
#1 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så fin han är :)

Svar: Tack 😀
Erika Pettersson

#2 - - Angelica Wåhlin:

Håller med om att han är väldigt fin!

Svar: Tack 😀❤️
Erika Pettersson

#3 - - Caroline:

Vad kul med så mycket beröm. Han är bra fin din Zeke tycker jag med. Även om jag inte kan något alls om shelties. :)

Svar: Tack 😀❤️
Erika Pettersson

#4 - - Marianne:

Men WOW GRATTIS....jag blir helt tårögd här, som en annan toka.
Så himla stolt och lycklig du ska vara med så mycket uppmärksamhet och beröm.
Men duuuu, din uppfödare kan väl hjälpa dej om du skulle ångra beslutet att inte avla? Och pengarna får du ju säkert tillbaka flera gånger om.
Det ska bli så roligt att se vad som händer med lilla Phoenix när han vuxit klart. Har jag fått för mej att han har samma mamma som Zeke? Eller är det så?

Svar: Zeke har ju inte några bedömningar heller ifrån utställning så idags läget känns de nja.Men jag är jätte lycklig för han är ju i mina ögon de vackraste som finns ❤️
Sen få så mycket beröm och uppmärksamhet de är otroligt. 😀

Nej dom har inte samma Mamma utan dom är släkt lång tillbaka i tiden Zekes mormor är Phoniex mormors mor 🙈😂
Så det finns släktband mellan dom jätte roligt.

Zekes mamma finns tyvärr inte i livet och Phoenixs mamma heter Ingrid en sobelfärgad tik ifall du vill spana in henne på lyckoshellans kennel googla. 😊

Phoenix lär iallafall bli större än Zeke så mycket vet vi idag 😀
Erika Pettersson