Sheltieträff nr 2

Idag hade vi sheltieträff nummer 2. 😄
Förra gången blev inget och då kunde flera stycken komma, men då låg jag sjuk så den ställdes in.
Idag kunde bara vi och Altas ägare, men det är alltid roligt och trevligt o ses.

Åkte hem efter jobbet och hämtade hundarna & Oscar och sen gav vi oss ut i 14 minusgrader.
Det var en aning kallt kan jag ju säga, men det blev ingen jätte lång stund men tillräckligt för att hundarna skulle bli nöjda. 

Här har ni dom tre gladiatorerna, Zeke, Phoenix & Atlas. 💕
Min vackraste älskade hund Zeke.

 
Vår finaste lilla huliganunge Phoenix.


Här har vi fina Atlas som är Zeke är morbror till. 



Gissar på att Phoenix kommer bli ungefär lika stor som Atlas i framtiden.

 
Här kommer några filmklipp. 

 

#1 - - Marianne:

Så roligt de har, de har mycket värmande underull, så de klarar kylan, värre för mattar och hussar som dessutom inte springer sej varma :)
Har Atlas ett blått och ett brunt öga? Eller ser jag fel?

Svar: Stämmer han har ett brunt och ett blått öga 😊
Erika Pettersson

#2 - - marianne cargus:

Har för mej att jag hört att Blue merle ofta har blå ögon

Svar: Ja en del av dom får de 😊En del får två blåa ögon till o med o de är så häftigt.
Han du ser på bilden är släkt med Zeke då han är efter Zekes syster Loka.
Akulle vi en dag vilja ha tre (om många år) o jag vilja ha en blå vill jag ha ifrån Loka.
Hon fick en blå tik nyligen o den är så fin, men även en underbar trefärgad tik. 🥰
Tycker hon lämnar fina blå avkommor.
Erika Pettersson