SĂ„ frustrerande 😓

Idag fick jag ett ovÀntat samtal nÀmligen om en lÀgenhetsvisning.
Jag tog en liten paus ifrÄn att leta lÀgenheten dÄ jag kÀnde att det blev för myckt ett tag. 
 
Har sökt lite mest för att behÄlla vÄr köplats o ÀndÄ vissa intresse. 
Och idag kom samtalet att vi blir erbjudna en visning.
 
LÀgenheten ligger pÄ lite fel sida av vÄr lilla hÄla, men ja..
 Man kanske mÄste vÄga det gÄr ju alltid flytta om man inte trivs.
 
OmrÄdet Àr kÀnt för mig jag Àr uppvÀxt dÀr till viss del, har jobbat dÀr i detta omrÄde.
Det Àr ett bra omrÄde, men man kommer lÀngre ifrÄn alla.
 
LÀgenheten kommer bli totalt nyrenoverad och kommer vara vÀldigt frÀsch den renoveras nu.
Vi ska kika pÄ den pÄ mÄndag eftermiddag fÄr se hur lÄngt dom kommit med renoveringen men de borde kommit en bra bit.
 
Det roliga Àr att vi i sÄ fall kommer bo huset bredvid min kollega & vÀn Emelie.
Kommer fÄ nÀrmare till jobbet till o med cykelavstÄnd.
 
Det Àr en 3a med diskmaskin, tvÀttmaskin & torktumlare.
Lyx sÀger jag som avskyr o gÄ till tvÀttstugan.
Den Àr pÄ botten med uteplats och vÀldigt öppen planlösning mellan kök&vardagsrum och de gillas.
emelie bor i en sÄn fast 2a hennes Àr sÄ jÀkla fin o luftig men framför allt ljus. 
 
Utanför dörren finns en lekpark för barn.
Parkering & garaget skit nÀra.
 
Men hyran Àr pÄ 9867kr / mÄnaden. 
Det talar i mot jag förstÄr att hyran Àr hög idag sÄ döper dom flesta hyresvÀrdar sina lÀgenheter till premium lÀgenhet pga att dom blÄser ut lÀgenheten o renoverar hela o allt Àr dÄ jÀkla frÀscht allt Àr nytt som kyl, frys allt..
 
Idag bor vi i en 2a för 4500kr / mÄnaden.
Men hÀr har vi ADSL internet alltsÄ inte fiber det suger sÄ hÄrt.
vi har problem med vÀrmen fortfarande och det verkar inte fixa de heller.
i nya blir det givetvis fiber internet o de Àlskar ju Oscar.
 
Idag:
bor högst upp mÄnga trappor upp.
Vi behöver en 3a sÄ vi fÄr ett gÀstrum/datarum. 
men Àr det vÀrt hyran!?! 
Àr det vÀrt att spara mindre pengar varje mÄnad?
Det som hÀnder Àr ju att vi ökar hyran rejÀlt och inte kan spara sÄ mycket vi gör idag varje mÄnad!
Vill inte ta upp vad vi sparar varje mÄnad, men det Àr en hel del pga vÄr lÄga hyra.
Jag Àr ju van idag att leva som vi gör samt spara sÄ mycket som vi gör.
SÄ klart allt handlar vÀl om prioriteringar och att man fÄr vÀnja sig o leva mer snÄlt spara mindre varje mÄnad.
inga dyra spontanköp direkt. 
Vi jobbar ju bÄda 100% men jag vet ju inte om jag ska sÀnka min % till 90-96% fÄr de. 
 
Vad Àr normalt o spara varje mÄnad? 
Ska jag nöja mig med o spara mindre ganska mycket mindre men fÄ en större & bÀttre lÀgenhet? 
 
Detta Àr ju exakt det vi drömt om 
en lÀgenhet pÄ botten 
med uteplats 
och ny renoveras frÀsch med diskmaskin, tvÀttmaskin framför allt sen torktumlare var en bonus. 
 
Men herregud vilken hyra det blir. 🙈
hur skulle ni tÀnka? 
#1 - - Åsa Öberg:

Jag skulle nog kanske ta den om det Àr drömmen en pÄ botten med uteplats dÄ blir det lite radhuskÀnsla samtidigt förstÄr jag ju att ni vill spara osv.

Svar: Vi har pratat med vÄra familjer nu o vi ska kika o sen fundera.Vi har iallafall 100% klart nu med de ekonomiska
Erika Pettersson

#2 - - Cecilia:

Jag personligen hade bott kvar och sparat ihop kontantinsats till nÄgot eget.

Svar: Vi vill inte köpa en lĂ€genhet 😊Inte som det kĂ€nns idag iallafall.
Erika Pettersson

#3 - - Åsa Öberg:

jag tycker det lÄter bra att ni ska kika o sen fundera

kram Åsa

Svar: Vi har nog i stort sett funderat klart redan, men ska kika för en sista bedömning men vi Àr rÀtt sÄ klara med hur det kommer att se ut.
Erika Pettersson