Besökt sjukgymnasten

Besökte sjukgymnasten idag då jag har såna problem med min rygg.
Jag har haft problem i 10 års tid, men inte såna här problem detta är en annorlunda smärta som utspelar sig på ett helt annat sätt och de börjar oroa mig.
 
Hon tyckte jag var väldigt rörlig & mjuk i svanken där smärtan kommer men extremt spänd, stel och orörlig i bröstmuskeln.
Jag får som kramp i svanken som strålar upp i bröstmuskeln vid ansträngning exemepelvis om jag står o diskar, när jag går promenad, anstänger mig, bär saker.
Det är som det krampar och pga de får jag jobba för o få luft känns som jag får andningssvårigheter.
Men jag tar korta och snabba andetag pga smärtan eller håller undan o där av får jag panikandas.
Och dö upplever jag de som att jag får andningsproblem.
 
Jag får såna här problem vid stress.
När jag var sjukskriven i våras hade jag enorma problem och nu första två veckorna efter Phoneix flyttade hem.
Det var ju mycket stress då ut och in, dåligt med sömn, och man ville ju bara få honom att göra ute.
 
Men jag var extremt trött & stressad.
Det var tufft nu är det betydligt lugnare och min rygg har slutat bråka med mig.
Så att det kommer vid stress kan jag nog vara 100% säker på. 
 
Sen har vi ju en jobbsituvation som inte är hållbar i längden.
Så blir intressant o se hur min rygg pallar med de när jag ska börja jobba igen. 😓🤦🏻‍♀️
Men vecka kvar sen är det dags.