Thundershirt

Jag hittade en thundershirt i Zekes storlek på loppis häromdagen och vi har ju tänkt inför nyår köpa en sån, men nu blev det lite tidigare än planerat men då har man en.
 
Någon som har erfarenhet av dessa? 😊
Fungerar dom? 
Jag vet inte jag är villig o testa det mesta som inte är mediciner för jag vill inte proppa i zeke massor onödigt.
 
När vi var på kennelträffen låg det en skjutbana i närheten så dom sköt ju en hel del, men Zeke reagerade inte en enda gång jag tror inte de är just de ljudet som skrämmer honom utan ljudet ifrån raketerna.
 
Flera av hundarna på träffen var också skotträdda men det var en som reagera lite men inte så värst.
antagligen var dom lugnare när dom hade så mycket fokus på annat runt omkring. 
 
Men hoppas denna kan hjälpa zeke vid kommande nyår sedan brukar vi ge ett receptfritt lugnade som ett år gav bra effekt men nyår som var nu var han så orolig. 😞
 
 
 
Han blev fin i den iallafall.😘😍
#1 - - Marianne :

Har aldrig hört talas om den, jag tror det till stor del är fräsandet från raketerna som skrämmer djuren. Leo var rädd för både åska, skjutande och raketer

Svar: Tror också det är just de ljudet.Det åskade i natt men enligt pappa reagerade inte Zeke då så skönt 😊
Erika Pettersson