Lunch på Lindahls ❤️

Var uppe tidigt idag eftersom mitt resurspass började 7.00, men ingen bokning hum.. 😓
Gick en tidig promenad med Zeke o när ingen bokning kom så gick jag o la mig igen.
 
i stället ska jag gå som extra resurs idag 16.00-21.00.
roligt, men ändå segt.
 
Emelie skicka förut o undra om vi skulle ta en spontanfika  på Lindahls innan hon började jobba kl 15.00.
Så det var bara göra sig snabbt i ordning efter en lång promenad i regnet för vi följde med när Oscar skulle åka jag & Zeke så vi fick lite mer tid ihop. 
 
Lämna Zeke hos pappa sen iväg.
Inte optimalt för min stress med spontana saker, men vad gör man inte för en trevlig stund. 😊
 
 
Fick bli lunch och kaffelatté 😊
#1 - - Marianne:

Stress är vår värsta fiende, men att stressa för att hinna med en trevlig stund med en god vän, då får man möta fienden 😆

Jag fattar inte riktigt det där med resursen, ska du passa telefonen varje morgon för att få dina tider- din arbetsplats eller vad? Är du anställd på schema i resursen? Så om du t.ex har 10-14 så får du en sån tid någonstans där du behövs? Eller kan du få i princip vilken tid som helst, men det ska vara ett visst antal timmar?
Om du inte får något pass, får du något betalt då?
Många frågor, men nyfiken och engagerad i dessa jäkla anställningsformer som förstör oss totalt psykiskt.
Kram

Svar: Jo det är sant, men i såna lägen är det ju värt stressen. :)
Jag får ett schema som sträcker sig 4 veckor framåt det får jag ca 10 dagar innan ny period och då har jag ju schema en del pass kan redan då vara inbokade hos brukare i fall någon är sjukskriven/semester sånt som är inplanerat.

Sen är det dessa resurspass veckorna ser olika ut, som i veckan hade jag resurspass i tisdag 7.00-16.30 och fick bokning 9.30 - 16.30 så lite tid tappade jag där.
och ibland har jag kortare resurspass men jobbar längre och då väger timmarna upp de timmar jag tappat på tidigare pass om jag har tappat timmar innan.

Sen hade jag resurs i torsdags 7.00-16.00 och då fick jag gå upp tidigt ifall dom har någon stannas o placera mig redan kl 7.00 för det är då min arbetstid gick igång.
Men jag fick ingen bokning då fick jag åka till en brukare som fick beviljad extra hjälp o passet blev i stället 16.00-21.00 för dagtid är man två och vi kan inte vara tre på kvällar är man ensam så då blev vi två hos den brukaren vilket funkar för den.

Tappade timmar där dock vägrar jag låta någon dra av lön för att jag tappa timmar när det är dom som inte kan se till o planera in korttidssemester på oss resusare.

Byter jag från dag till kväll osv måste dom fråga mig först har rätt o säga nej.
Har inte rätt o säga nej till pass under min arbetstid.

nu tycker ena chefen att jag ska börja på ett boende dessutom..
trots att jag vecka 26 kliver på min ordinarie arbetsplats o försvinner efter de o blir där ute på heltid.

Förklarade jag tydligt ? det är luddigt så jag vet knappt inte ens själv.. men jag får lön varje månad ;) så jag är nöjd haha!!

Men du anar inte hur mycket man får utstå och hur jobbigt detta är och vilken stress de blir.
kram
Erika Pettersson

#2 - - marianne cargus:

Jag tror att jag förstår, jag har försökt läsa ett par gånger men hjärnan har inte tagit in det, men nu vet jag iaf vad jag har läst.
Nä det är väl inte rätt att de kan du dra lön om de placerar dej kortare tid än du har på ditt pass?!
Nu när du börjar det fasta, kan de väl inte ge mer än det....tänkte på boendet chefen ville ge dej

Svar: Dom ville ha mig på boende i 6 veckor tills jag får fast där jag ska vada 😊Pratade med min egna chef (var inte min chef som sa detta med boende) men jag prata med min chef igår och jag ska vara på min framtida arbetsplats vid obokade pass så det löste sig prima 😊😍

Ibland blir de rörigt med många inblandade.
Erika Pettersson