KBT

Minns ni att jag skrev om att jag började med KBT terapi via nätet ? 
Nu har jag kört två veckor  och jobbat med två moduler och idag så återkopplade min psykolog och sa att jag gör ett enomt bra jobb med detta och hon upplevde att jag verkligen jobbade framåt och jag känner också av en skillnad.
 
• Av 7 nätter sover jag kanske 5 nätter bra nu i två veckor.
jag tog åt mig av de hon sa åt mig och de hjälper tro de eller ej, men ingen mobiltelefon eller tv när jag ska sova.
sätter mobilen på ljudlöst när jag är ledig så jag slipper höra jobbsms osv om jag inte känner att jag skulle kunna hoppa in extra vill säga.
 
• Jag har börjat göra mer saker än att enbart vara hemma när jag är ledig.
Visst blir jag extremt trött, men samtidigt känner jag mig mycket gladare och på så sätt får jag mer energi.
Har haft sån härlig energi precis som förr så härligt.

• Känner mig mindre irriterad.

• Vissa dagar behöver jag sova på dagen som idag jag körde ju ifrån igår tills idag.
Jag sov så frukansvärt dåligt på jobbet klockan blev sent och jag vakna tidigt som tusan det var säkert p.g.a. en inre stress som jag upplevde, men aja.
sovit lite på dagen idag annars skulle jag aldrig orka med med för jag går på o jobba igen 18.30 med sovande jour till 10.30 imorgon, men klockan ringde ju 5.45 idag och imorgon måste jag upp 6.15.

Man får lyssna på kroppen helt enkelt vad den säger om jag inte sovit lite idag hade jag nog inte ens orkat ta mig utanför dörren sen för huvudvärken och tröttheten var inte rolig.

Det blir bra när man får sovande på ett o samma ställe.
I juni nu ska jag ha jour på ett ställe jag inte sovit på sedan i januari, yeah.. 
men de går bara man vill att det ska gå.

 
Känner mig rätt nöjd med mig själv nu även om denna KBT terapi tar tid och jag måste avsätta tid och tid är ju just mitt problem att hinna med allt så känns det som det hjälper otroligt bra. :) 
#1 - - Marianne:

Toppen !!!!!

Svar: 😃
Erika Pettersson