Första modulen

Idag så fick jag min första modul att jobba med lyssna, läsa & skriva.
Varför det heter modul vet jag inte, men det var några sidor man bland annat läser sedan några filmklipp att lyssna på och så väl det stämde in på mig som dom pratade om.

Bland annat fick jag svara på en del frågor samt skriva 
• Hur jag reagerar när jag blir stressad.
• Hur min kroppregagerar när jag blir stressad.
• Föra veckodagbok så ska skriva varje dag hur min dag sett ut.

Så här ungefär.
8.00-9.00
morgon promenad med hunden sedan frukost
stress: 0 

jobbat 10.00-16.00 exempelvis
stress: 8 

och såklart är 0 ingen stress och 10 är jätte stressad.
så varje dag nu måste jag logga in tills nästa tisdag och skriva om dagarna för att sedan utvärdera hur det ser ut.
jag tror att detta kommer hjälpa mig just nu kände jag mig lite stressad att sitta med detta speciellt när det stod på slutet att efter detta avsnitt eller modul så ska du veta skillnaden på detta o detta och jag kände åh herregud jag vet inte skillnaden för fem öre så frågan är om jag lyssna tillräckligt väl.

Jag kan under veckan gå tillbaka lyssna, läsa och sånt så jag kommer varje dag gå in 10-20 minuter o lyssna o läsa igenom för jag tror jag behöver de.
så får vi se, men som sagt jag hoppas detta kommer kartlägga vart/när jag blir stressad som mest.

Själv upplever jag att det som gör mig stressad är.
Oron för jobb för jag vet ju aldrig hur mina resurspass ser ut som imorgon har jag gått o oroat mig för hela dagen tills klockan blev 15.00 ca mejlade chefen 9.15 och vid 15.00 fick jag svar.
Jag måste ringa runt till grupper o meddela att jag kommer inte mig i mot så, men klart man blir stressad o inte får glömma sånt.

Nu löste sig morgondagen, men jag avskyr dessa obokade resurspass men det är 1.5 månad kvar!!
Så snälla låt tiden gå fort nu. 

Vi hoppas på detta något måste jag ju göra. 
#1 - - Marianne:

Men det är ju fruktansvärt att behandla personalen så, inte undra på att utbrändhet är så vanligt, nästan alla man pratar med har haft, har eller ligger i riskzonen. Ärligt talat så blir jag rent förb..-d över hur det blivit, det är ju lika inom handels.
Men jag tror detta kommer att hjälpa dej, när man lär känna sina svaga punkter, är det lättare att möta de, och du behöver nog ta det om och om igen, och rätt som det är får du den där "aha-känslan" tror inte man kan få in och smälta allt på en gång ,
Kram

Svar: Ja jag känner ju konstant en stress och idag igen ställde klockan var uppe och ingen bokning att börja jobba 7.00 så vid 7.30 la jag mig o sov igen.
Jag behövde mer sömn har sovit dåligt, hade en tuff dag igår som du läste på messenger så blev de kaos i hjärnan hos mig mycket bättre nu dock!

Men ja i stället gör jag 16.00-21.00 och de är 5 timmar inte 9,5 timmar vem betalar de övriga timmarna? kommer jag få avdrag på lönen ? då kommer jag gå till facket vill jag lova.. jag tänker inte förlora en krona på att dom inte bokar på en jobb!

Speciellt inte när jag vet att det fanns ett ställe jag jobbar på som en skulle ha semester men dom satte in en vikarie där i stället trots att jag har resurpass.

Tror också det kommer o ta lite tid, men om ett tag kommer jag säkert uppleva den där aha känslan du skriver om tycker detta är intressant o ska bli roligt o gå igenom för det förhoppningsvis kommer hjälpa massor.
Kram
Erika Pettersson