Bubblar..

Så himla mycket bubblar i min kropp i mellan åt och jag vet inte hur jag ska få ur mig detta.
 
Jag har börjat arbeta mycket med mig själv att behålla lugnet oftare och att inte brusa upp på sekunder, men ibland blir det för mycket och jag har ett hett temprament. 
Saken är den att man kan idag inte säga flaska förens det blir bråk eller tjafs eller missförstånd framför allt.
 
Iallafall så önskar jag att jag kunde ventilera mer här, men med risken för att missförstånd uppstår och med missförstånd kommer också bråk får jag hålla tillbaka o har gjort.
 
Häromdagen blev jag dock en aning irriterad och tänkte varför ska jag hålla tillbaka för dom som inte kan lyssna på mina känslor, vad jag tycker och acceptera att vi är olika och tycker olika hör dom hemma i mitt liv?
 
Senast häromdagen så fick Oscar påtryckningar att om han ska sälja sin nuvarande dstor så kunde vi ge bort den? 
För det första vi ska inte köpa en ny dator till Oscar vi ska köpa delar så han kan bygga den o göra den bättre.
Vi har redan köpt en ny dator och det var till mig eftersom
Oscar inte vill ha en ny utan enbart vill skaffa tillbehör till sin.
 
För det andra varför skulle vi ge bort en svindyr dator? Såklart säljer vi den inte ger bort en dator gratis!
 
Jag ogillar folk som tigger och varför pratar dom enbart med honom? Han & jag är ju ett hushåll o valt o köpa in sakerna tillsammans gemensamt! 
 
Inte bara detta stör mig..
utan även annat folk som drar egna slutsatser.
folk som hittar på saker som alltid ska lägga dryga kommentarer sedan gnälla att ingen hör av sig eller vill hitta på saker, konstigt? 
 
Vi satt en hel dag o invänta att få något samtal eller mess, men nae.
att höra tjat & tjat om att man jobbar inte helger / röda dagar jo inom vården jobbar man oavsett dag jul som nyår, midsommar som pingst.
 
Personer blir inte yngre för att dagarna är röda eller mindre sjuka för de? 
 
Skulle kunna skriva massor mer saker men dessa två är de senaste jag stört mig på och ingen är nämnd tar man åt sig så är de upp till var och en tycker jag.
 
Även jag och andra behöver tänka om ifall man vill ha ett umgänge och ses för jag har backat och många märker nog det tydligt, men ni har inte i mitt liv o göra.
 
Ha det bäst ☀️❤️
#1 - - Marianne:

Du kan skaffa en lösenordsskyddad blogg och skriva av dej där, så gjorde jag och det funkade bra. Det var några få dom fick lösen.
Sen kan man ju fråga sej hur denna person (Tror jag vet vem)ska göra den dagen den blir sjuk/gammal och behöver hjälp med de mest vardagliga saker? Vänts med att t.ex äta eller gå på toa till det är vardag? Och jag kan nog lova att denna inte nöjer sej med att sitta utanför akuten och vänta en hel helg då INGEN ska jobba röda dagar ....men herregud folk skulle nog svälta också eftersom de är så dåliga på att planera sina inköp....hehe
Bry dej inte om såna där idiotiska uttalanden
Kram

Svar: Ja men där sa du något! 😊Ibland vore de skönt o slippa tänka ju på vad man skriver och missförstånd osv.
Är ledig några dagar så kanske ska fixa en extra blogg utöver denna o skriva lite ibland för det går minsan åt.


Jag försöker verkligen o inte bry mig, men samtidigt går de rätt dåligt!
Jag sträckte ut en hand, hjälpte till osv, sedan får man bara höra massor struntprat man bara suck o bort med dig igen!

Kram
Erika Pettersson