Underbart möte 😁

Har idag varit pÄ möte med en företagslÀkare som min arbetsgivare fixat pga att vÄrdcentralen vÀgrade sjukskriva mig.
HÀr var det inget snack om att jobba utan 3 veckors sjukskrivning till sÄ sammanlagt 4 veckor för mer godkÀnner tyvÀrr inte försÀkringskassan Àven om lÀkaren idag ville sjuskriva mig mars mÄnad ut, men jag sa att vi kör pÄ detta nu.

Veckan jag ska börja jobba har jag tre arbetspass sÄ de blir lite mjukstart.
De kÀnns bra och hon skulle Àven prata med min chef om en schemaförÀndring sÄ jag vill tillbaka till mitt jobb jag verkligen vill jag saknar mina kollegor o allt, men det ska bli skönt ocksÄ o fÄ lite mer tid hemma.

Nu ska iallafall lÀkaren diskutera med arbetsgivaren om schemaförÀndring, ev ska vi ses alla tre och diskutera.
En sak jag Àr inne pÄ Àr ju o skÀnka min procent, men jag vill inte de Ànnu utan vill se vart detta kan leda till först.
En del veckor jobbar jag 3 dagar en del 6 dagar dÀr borde man kunna fördela dagarna bÀttre.
Alternativ lite lÀngre arbetspass Àn dessa smÄ korta och fÄ mer lediga dagar.
Jag vet inte, men det kÀndes Àntligen som nÄgon lyssna och hon sa ocksÄ att nÄgra mediciner var inte aktuellt de Àr inte de jag behöver.

Sen skulle hon kolla upp om en samtalskontakt om arbetsgivaren stÄr för de eller om jag mÄste vÀnda mig till vÄrdcentralen som jag avskyr.
Jag Àr sÄ himla nöjd 
dels kÀnns det sÄ skönt o ha fÄ berÀtta om saker som hÀnder & sker och som jag & oscar pratar om och fÄ en utomstÄende o lyssna och det lÀttade enromt mycket.

Fick lite verktyg o tÀnka o göra under dessa veckor.
Mycket motion bland annat och de har jag Zeke till och de var perfekt sa hon för dÄ fÄr jag motion + friskluft.
De var den bÀsta medicinen att komma ut i friska luften o gÄ promenader vilket jag gör, men ska försöka utöka o gÄ lÀngre o lÀngre.

Sen fortsÀtta utredningen om sköldköteln de har varit lite slarvigt med de ifrÄn vÄrdcentralens sida nu var jag ivÀg igÄr och tog nya prover sÄ nu hoppas jag den utredningen fortsÀtter och inte stannas av igen för prover ska tas oftare.

Eventuellt ska ju dosen höjas och dom mÄste gÄ vidare o reda ut dom problemen för de pÄverkar vÀldigt mycket hur man mÄr sa hon bÄde psykiskt och fysiskt.

Och jag kÀnner ju att jag inte blir bÀttre av medicinen inte alls i början ja, men nu nej det har stannat av sÄ hon gissa att en högre dos Àr viktigt, men det sa hon mÄste min lÀkare dÀr fÄ fortsÀtta utreda.

 
Nu ska jag ta det lugn ett tag sedan ivÀg igen pÄ trevligheter. :D 
#1 - - Agneta:

Hej!
SÄg att du skrivit i min blogg att du ville trÀna med vovven. Tips: GÄ nosework! BÀsta sÀttet att höja sjÀlvkÀnslan. Och ingen lydnad behövs. Lydnad Àr överskattad! I helgen pÄ inspirationskursen fick jag ett nytt namn: Lydighetslekar. Det kommer jag att sno till mina kurser.
Om du vill ha tips pÄ saker att lÀsa om sköldkörtelproblem sÄ kan jag tipsa om min vÀn Christine Leijd, hon Àr superduktig och skriver om det i sin blogg. words by christine

Svar: Tack för dina tips! :)Om bÄde bloggen och nosework.
Erika Pettersson

#2 - - Marianne:

Jag kÀnner igen det dÀr med schemat....ska det vara sÄ jÀkla svÄrt att göra ett normalt schema?
Men sÄ himla bra att du fÄtt en kontakt genom arbetsgivaren...toppen verkligen och jag hoppas att detta kommer att bli bra för dej :)
Kram

Svar: Det kĂ€nns som saker kommer hĂ€nda nu. 😁Har en ny chef i dagarna har haft lite kontakt med henne innan men nu ska jag ha henne som chef o hon kĂ€nns bra.

Det kÀnns som hon tog sakerna jÀttebra och hon verkar trevlig.
SÄ jag tror detta blir bra Àven om det kÀnns trÄkigt o tappa den chefen jag haft innan som kÀnner mig, som stÄtt mig nÀra som jag kÀnt bra förtroende för.
Men dom samarbetar ju en hel del sÄ dom pratar nog ocksÄ en del.

Men nu ska ju lite schema Ă€ndringar ske och ja jag hoppas saker blir bĂ€ttre. 😊
ÅterstĂ„r o se men blir de inte de fĂ„r jag gĂ„ ner i % helt enkelt.

Kram
Erika Pettersson