Tropicariumet 🦈

Idag åkte vi till tropicariumet på Kolmården de var lite intressant & roligt.
Mest intressant tycker jag ju att hajar & alligatorerna är. 😊
 
🐊🦈🐢🐍🦎🐙🐠🕷
 
Vi har ett helt häng som åkte så gick åt fyra bilar fullproppade de säger ju de mesta, men barnen tyckte de var roligt brorsan var ju med också med sina tre barn.
 
Tog tyvärr lite för korttid o gå igenom där 45-60 min stod det utanför o vi gick nog igenom snabbare för ingen orkade ju läsa om varje djur nogrant o barnen for ju snabbt vidare o kikade på nästa djur.
 
Synd att de inte hade lite mer, men ja.
En dem av mig tycker väl inte vi ska ha djur i fångenskap, men samtidigt så dör en del djur ut och då kan vi aldrig mer återskapa dom och aldrig mer se dom? 
 
Djuren behövs ju sen är de ju bäst om dom kan leva naturligt såklart!
 
Men jag hoppas dom har det bra på djurparker. 
#1 - - Marianne:

Vad roligt och så fina foton,
Jag är kluven till djurparker, men samtidigt känns det viktigt att bevara de utrotningshotade arterna.
När vi var på djurpark med barnbarnen för många år sedan fick mina barn trösta mej, jag grät när jag såg vissa av de instängda djuren....och jag mådde ganska dåligt resten av den dagen
Men jag är nog extremt känslig....

Svar: Känner som du med där är kluven men vad ska vi göra om dom dör ut då? 😓Tänker lite så om dom dör ut så kommer vi aldrig få tillbaka dom o vi behöver ju djuren i vår natur.

Men jag hoppas innerligt att djuren har det bra o mår bra.
Dom borde ju ha väldigt strikta regler antar jag kring dessa djur hur dom ska ha de samt skötas. 😊
Erika Pettersson