Positivt mejl!

Idag fick jag ett jätte positivt mejl av min chef. :)
Jag har väl berättat att jag har en ny chef? jag har under flera år haft bra kontakt med en av cheferna, men eftersom jag valt att tacka ja till en tjänst som startar i sommar på väster alltså andra sidan av våran kommun så får jag ju då automatiskt C som chef i stället för Å.

Å är chef för p ass öster
C är chef för p ass väster 
Jag ska vara på väster

Blev det krångligt? :D
I alla fall så känns de som jag och min nya chef fått en bra start hon skrev ett jättebra mejl till mig och jag kände att jag tror hon & jag kommer fungera bra ihop det är ju alltid jobbigt med nya personer man ska öppna sig för, anförtro sig åt osv osv och Å som jag vänt mig till i flera år känner mig väl.
Dock samarbetar ju dessa två enhets chefer mycket så dom pratar ju givetvis en hel del med varandra.

I mejlet så fick jag besked om att mina önskemål om schema ändring och plats ändringar blev beviljade.
Dom godkände helt mina önskemål så nu känns det så himla bra jag vill inget hellre än att gå tillbaka till arbetet.
Men  givetvis ska jag inte gå tillbaka tidigare utan jag är sjukskriven tills 18 mars och mitt första arbetspass börjar 21 mars så börjar med en tre dagars vecka.

Det känns bra i alla fall som lyssnade och dom förstod så idag släppte en stor klump ifrån mitt bröst.

Jag fick ett meddelande ifrån en vikarie kollega som undra lite, men jag vet inte hur många som läser min blogg.
Och jag vill bara klargöra att jag har inget i mot någon arbetsplats ingeting av detta är arbetsplats relaterat.
Alla arbetsplatser är bra, men jag körde helt enkelt slut på mig själv fysiskt och psykiskt så la min kropp av.

Det har hänt och händer saker i mitt privatliv som inte står offentligt, som inte kommer stå offentligt som påverkar mig enormt mycket.
En kombination av att jag har arbetat för mycket, det har varit mycket oroligheter i arbetet, mycket fara runt på olika ställen, mycket olika tider hit och dit, irritation i grupper, irritation över schemat samtidigt som jag jobbat som en idiot rent utsagt för att ja vem vet varför ? för ekonmin skull behövdes det ju inte och behövs inte, men för att slippa fokus på övriga saker.

sedan har jag en rad saker i mitt privatliv som påverkar mig, men som jag & oscar jobbar med nu.
vi har tagit tag i saker ordenligt och mellan oss är allt bra, men folk runt omrking oss har det betydligt tuffare och vi bli enormt påverkade av detta och det tär enromt mycket!

Jag ska ju inte behöva förklara min sjukskrivning för någon egentligen för om jag är hemma så är det p.g.a. något inte för att jag är lat och det känner nog dom flesta kollegor omkring mig till väl att jag är en arbetsnarkoman, men jag kommer inte bli de igen inte som förut för inga pengar i världen är värda o gå in i väggen för.

Och för folk runt omkring oss får dom ta ansvar för sina liv.